کد خبر: ۱۲۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
مدیر نظارت، اعتباربخشی و پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیشترین شکایات مردم مربوط به ازدحام در اورژانس بوده است/ فرهنگ تقدیر نیز نهادینه شود/ مرگ سه مادر باردار در سه ماه گذشته

دکتر ایزدی گفت: ازدحام بیماران در اورژانس بیمارستان های شلوغ را به صورت چشمگیری کاهش داده‌ایم و بیماران اورژانسی کمتر از 12 ساعت تعیین تکلیف می‌شوند.
بیشترین شکایات مردم مربوط به ازدحام در اورژانس بوده است/ فرهنگ تقدیر نیز نهادینه شود/ مرگ سه مادر باردار در سه ماه گذشتهبه گزارش شیرازه، مدیر نظارت، اعتباربخشی و پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران و طی بازدید از مرکز پایش واحدهای مراقبت‌های درمانی(ام.سی.ام.سی) این دانشگاه گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه 1819 یا 190 شکایات، پیشنهادات و تقدیر خود را از کادر درمانی و روند درمان بیماران خود اعلام نمایند. گرچه بیشترین تماس‌ها برای اعلام شکایت است اما باید فرهنگ تقدیر نیز در مردم نهادینه گردد چراکه تقدیر از خدمات خوب موجب ثبت در سابقه کادر درمانی و تشویق آنان برای خدمات‌دهی بیشتر می‌گردد.

دکتر قاسم ایزدی بیشترین تعداد شکایات ثبت شده را مربوط به ازدحام و شلوغی اورژانس‌ بیمارستان‌ها عنوان و اظهار کرد: حدود یک ماه است که ازدحام بیماران در اورژانس بیمارستان های شلوغ را به صورت چشمگیری کاهش داده‌ایم و تلاشمان این است که بیماران بستری در اورژانس کمتر از 12 ساعت تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در بیمارستان نمازی 100درصد است، گفت: برخی خدمات در شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز ارائه می‌شود اما مردم همچنان به بیمارستان‌های شلوغ ما مراجعه می‌کنند که باید به کادر درمانی محل زندگی خود اعتماد کنند.

مدیر نظارت، اعتباربخشی و پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو شاخص بهداشتی مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر 5 سال از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی است که در استان فارس موفق به کاهش چشمگیر تعداد مرگ و میرها شده‌ایم به گونه‌ای که 11 مورد مرگ مادر باردار در سال 95 به 9 مورد در سال گذشته کاهش یافته و در سه ماهه اول امسال نیز سه مورد مرگ مادر باردار گزارش شده است که دو مورد آن مادر دارای سرطان و مرگ اجتناب‌ناپذیر بوده است و یک مورد نیز وقتی به بیمارستان منتقل شد که فوت شده بود.

ایزدی از شناسایی هزار و 547 کودک پرخطر در شش ماهه گذشته خبر داد و افزود: بیشترین مشکل ما با مادران باردار افاغنه است که برای انجام مراقبت‌های درمانی به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کنند و اطلاعات آنان ثبت نشده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان