کد خبر: ۱۲۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۷
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

فارس دارنده بیشترین پتانسیل جهت جذب گردشگرهای طبیعت گردی/توسعه اکوتوریسم اولویت محیط زیست فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بحث اکوتورها، اکولاژها و مناطق بوم گردی مباحثی هستند که تاکنون توجهی به آنها نشده است که می توان این حوزه را با کمک سرمایه گذاران راه انداخت.
توسعه اکوتوریسم اولویت استان فارس/ فارس دارنده بیشترین پتانسیل جهت جذب گردشگرهای طبیعت گردی/ وجود هزار راس گور ایرانی در قطرویه ظرفیت بزرگی برای فارس است
محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفتگو با شیرازه، مناطق حفاظت محیط زیست را چالش بزرگی دانست و با اشاره به اینکه 15 سال است که این چالش در هیچ قسمتی از کشور حل نشده، افزود: ما دنبال این هستیم که اکوتوریسم موضوعی که سال هاست مغفول واقع شده را در مناطق حفاظت شده مان انجام بدهیم.

محمودی اولویت استان فارس در بحث محیط زیست را توسعه اکوتوریسم عنوان کرد و اظهار داشت: بحث اکوتورها، اکولاژها و مناطق بوم گردی مباحثی هستند که تاکنون توجهی به آنها نشده است که می توان این حوزه را با کمک سرمایه گذاران راه انداخت.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه با تمام وجود در خدمت سرمایه گذاران خواهیم بود، بیان کرد: هیچ گونه محدودیت زمانی برای این موضوع وجود ندارد.

محمودی اعلام کرد: فارس بیشترین پتانسیل را برای جذب گردشگرهای طبیعت گردی دارد ولی تاکنون هیچ گونه اقدام عملیاتی در منطقه حفاظت شده صورت نگرفته، اما اکنون اراده ما این است که این مشکل را حل کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه مناطق حفاظت شده از پتانسیل لازم برای جذب توریست و برقراری امنیت در زیست گاه برخورداند، اظهار داشت: بمو، قطرویه، ارژن و آبشار مارگون از جمله مناطقی هستند که قابلیت و جاذبه های طبیعی لازم در حیات وحش برای رونق گردشگری دارند.

وی بیان کرد: مکان هایی مثل قطرویه که جمعیت قابل توجهی (هزار راس)،(گور خر) گور ایرانی دارد که باید از این فرصت ها برای بهبود شرایط اقتصادی، حفظ محیط زیست و ارزش های جامع محلی استفاده کنیم.

محمودی درخصوص اینکه آیا برای فعالیت در حوزه هایی که ذکر شد بودجه دارید یا خیر، تصریح کرد: این موضوع نه تنها اصلا نیازی به بودجه ندارد بلکه یک ظرفیت غنی برای بهبود شرایط اقتصادی و حفظ محیط زیست است که خداوند آن را به ما داده است.

نظرات بینندگان