کد خبر: ۱۲۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۷
آیت‌الله دژکام:

روش علمی صیانت از آب بکار گرفته نمی شود/ فرصت دهه کرامت را برای گسترش معنویت در جامعه قدر بدانیم

امام جمعه شیراز خدمتگزاری به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها را وظیفه مسئولان دانست نه تعارف و تشریفات و با ابراز تاسف از اینکه روش علمی صیانت از آب بکار گرفته نمی شود، گفت: نمی توان کاری را با توصیه صِرف پیش برد.
روش علمی صیانت از آب بکار گرفته نمی شود/ نمی توان کاری را با توصیه صِرف پیش برد/ تحریم‌ ها علیه انقلاب اسلامی مانع صدور و جهانی شدن آن نخواهد شد
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام بیست و دوم تیر ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به بحران کم آبی در کشور، بر مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: لازم است مردم و مسئولان به نحو احسن به تکالیف خود در راستای صرفه جویی و بهره برداری مناسب از آب عمل کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید برای صرفه جویی و کاهش در مصرف آب و برق فکر و برنامه ریزی کنیم و از روش‌ های دانش‌ بنیان و تکنولوژی‌ های جدید استفاده کنیم، اظهار داشت: در تصفیه پساب و استحصال آب قابل استفاده از فاضلاب که می‌ تواند معضل کمبود آب در بخش صنعت و کشاورزی را به حد مطلوبی تامین کند، دچار عقب‌ ماندگی فراوانی هستیم.

وی خدمتگزاری به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها را وظیفه مسئولان دانست نه تعارف و تشریفات و با ابراز تاسف از اینکه روش علمی صیانت از آب بکار گرفته نمی شود، اذعان داشت: نمی توان کاری را با توصیه صِرف پیش برد.

دژکام با اشاره به ظرفیت جوانان نخبه و خوش فکر، بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت نیروی جوان و بهره گیری از ابزارهای علمی، مصرف آب را کاهش داد و به حداقل رساند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس مصرف آب برای آشامیدن و استفاده در حوزه صنعت و کشاورزی را بیش از حد و مسرفانه عنوان کرد و گفت: چندین سال است که شرکت آبفا در نظر دارد پساب فاضلاب را به بخش صنعت بدهد اما برخی از واحدهای صنعتی همچنان از آب شرب استفاده می کنند.

وی بر ضرورت کم شدن فاصله مسئولان با مردم تاکید داشت و نیاز کنونی کشور را همراهی و همدل بودن مدیران با مردم عنوان کرد چنانکه مردم باور کنند مدیرانی جهادی قلبا به مردم خدمت می کنند و در کارهایشان سهل انگاری ندارند.

امام جمعه شیراز مدعیان حمایت از نظام اسلامی که در عمل مقابل آرمان های انقلاب قرار دارند را دروغگو دانست و با بیان اینکه انسان مؤمن در برابر منافق دروغگو قرار دارد، اظهار داشت: فرد مؤمن سختی‌ ها را تحمل می‌کند چرا که می داند حرفش حق است و خدا برای مؤمنان کافیست.

دژکام در ادامه سخنان خود تحریم‌ های همه جانبه کنونی علیه ایران را تداعی کننده جنگ احزاب در صدر اسلام عنوان کرد و با اعلام اینکه با شدت یافتن فشارها و تحریم ها، منافقان داخلی چهره واقعی خود را نشان می‌دهند، تصریح کرد: فشارها و تحریم‌ ها علیه انقلاب اسلامی مانع صدور و جهانی شدن آن نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: فردی که از حق مردم رانت می خورد و با وجود گرفتاری مردم و مشکلات اقتصادی فعلی به جمع آوری پول و سکه مشغول است منافقی است که تنها به پر کردن جیب خود می اندیشد در حالیکه افراد بسیاری از کار بیکار می شوند.

وی ایراد کلام بصورت حق به جانب و زبان تیز داشتن را از خصلت های منافقان مطرح کرد و با تاکید بر اینکه کار کردن برای خدا سخت است، اظهار داشت: منافقان در زمان امتحان تنها به سخن گفتن مشغول هستند چرا که تحمل سختی ها را ندارند.

امام جمعه شیراز افزود: کشور ما با وجود مخالفت ها و دشمنی های بسیار همچنان از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با توکل به خداوند متعال و با گذر از موانع به مقصد نهایی دست خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، گفت: باید در این ایام در جهت گسترش معنویت در جامعه تلاش کنیم.
نظرات بینندگان