کد خبر: ۱۲۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۷
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

22 تقاطع شیراز به سیستم برق اضطراری مجهز می شود/ 64تقاطع در اولویت تجهیز به برق اضطراری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه 22 تقاطع در این شهر به سیستم برق اضطراری (UPS) مجهز می شود، گفت: این کار با هدف رفع خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی در هنگام قطع برق و جلوگیری از بروز اختلال در تردد خودروها انجام می شود.
به گزارش شیرازه، مجتبی زور بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز، روزگذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع برق در چند روز اخیر و خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی مستقر در تقاطع های شیراز، افزود: با تصویب کمیته مدیریت انرژی شهرداری شیراز و هماهنگی پلیس راهور، 22 تقاطع که دارای اهمیت بالایی در شبکه حمل و نقل درون شهری هستند تا پایان هفته آینده به سیستم برق اضطراری (UPS) مجهز می شوند.

وی، با بیان اینکه 64تقاطع شیراز در اولویت تجهیز به برق اضطراری قرار دارند، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پس از تجهیز 22 تقاطع مهم در محدوده مرکزی شهر، 42 تقاطع دیگر نیز با اعمال نظر پلیس راهور به سیستم برق اضطراری مجهز خواهند شد.

زور بخش با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت انرژی در شهرداری شیراز، بیان کرد: به علت قطع برق و تکرار خاموشی ها در روزهای گذشته، کمیته مدیریت انرژی حوزه حمل و نقل شهرداری با هدف هماهنگی بین بخشی و مدیریت انرژی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: اعضای این کمیته شامل رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر، رئیس پلیس راهور و مدیران حوزه حمل و نقل هستند و در نخستین گام به صورت ویژه به مشکل خاموشی چراغ های فرماندهی (راهنمایی) تقاطع شهر رسیدگی خواهند کرد.

زوربخش، لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله آب، برق و گاز در اداره های تابعه را یکی دیگر از مصوبات این کمیته عنوان و بیان کرد: دستورالعمل و الگوی مصرف همراه با سیاست های تشویقی برای کاهش مصرف انرژی در اداره ها و سازمان های زیر مجموعه تنظیم شده است.
نظرات بینندگان