کد خبر: ۱۲۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

ابداع اینستاگرام برای مقابله با هکرها

اینستاگرام به منظور مقابله با هکرهایی که با نفوذ به سیم کارت های گوشی ها اطلاعات ورود کاربران این شبکه اجتماعی را سرقت می کنند، روش جدیدی ابداع کرده است.
به گزارش شیرازه، هکرها در سال های اخیر با نفوذ به سیم کارت گوشی های مختلف از کدفعال سازی اینستاگرام ارسالی برای افراد مختلف مطلع شده و با این کار کلمه عبور افراد در سایت اینستاگرام را تغییر داده و دسترسی آنها به حساب کاربریشان را ناممکن می کنند.
   
حساب های کاربری اینستاگرام به همین علت آسیب پذیر هستند، زیرا برای فعال سازی آنها تنها از روش تایید هویت دومرحله ای استفاده می شود که استفاده از آن بدون وجود سیم کارت در گوشی به منظور دریافت کد فعال سازی ناممکن است.

اینستاگرام برای حل این مشکل سیستم تایید هویت دو مرحله ای بدون نیاز به سیم کارت را فعال کرده که با برنامه های امنیتی پرطرفداری مانند Google Authenticator  یا  Duo سازگاری دارد. این برنامه ها هر بار کدهای خاصی را فعال می کنند که برای ورود به اینستاگرام قابل استفاده هستند و تنها به گوشی کاربر ارسال می شوند. عدم اتکای این سرویس ها به سیم کارت باعث می شود امنیت آنها افزایش یابد.

البته این خدمات هنوز برای استفاده عموم کاربران فعال نشده و اینستاگرام اعلام نکرده چه زمانی این کار را انجام می دهد. این شرکت ارائه خدمات تایید هویت دومرحله ای خود را نیز از سال ۲۰۱۶ و تنها زمانی آغاز کرد که تعداد کاربرانش به ۴۰۰میلیون نفر رسید.

منبع: مهر

نظرات بینندگان