کد خبر: ۱۲۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۷
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور:

سه میلیون خانوار ایرانی کم‌درآمد اجاره‌نشین هستند/ 19 میلیون خانوار در خانه‌های غیرمقاوم زندگی می‌کنند/ تکمیل مسکن مهر از مهم‌ترین اقدامات دولت است

حق شناس از وجود سه میلیون خانوار اجاره نشین با درآمد کم و زندگی 19میلیون خانوار در خانه‌های غیرمقاوم خبر داد و تکمیل طرح مسکن مهر را از مهمترین اقدامات دولت برشمرد.

سه میلیون خانوار ایرانی کم‌درآمد اجاره‌نشین هستند/ 19 میلیون خانوار در خانه‌های غیرمقاوم زندگی می‌کنند/ تکمیل مسکن مهر از مهم‌ترین اقدامات دولت استبه گزارش شیرازه، جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در بازدید از پروژه 492 واحدی سلطان آباد شیراز با بیان اینکه احداث مسکن اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر در کشور است، گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد در این طرح مشارکت فعال داشته باشد، اجرای این طرح نقش مهمی در خانه دار شدن افراد جامعه با سطوح درآمدی مختلف دارد.

حق شناس اظهار داشت: با تامین امکانات و آمادگی زیر ساخت ها ۵۰ هزار واحد مسکن اجتماعی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کشور احداث می شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور احداث مسکن اجتماعی را از ضروریات جامعه دانست و از وجود سه میلیون خانوار اجاره نشین با درآمد پایین در کشور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، 19 میلیون خانوار ایرانی نیز درخانه های غیرمقاوم، کوچک و یا دارای مشکل زیست محیطی زندگی می کنند.

وی با تاکید برضرورت تلاش مضاعف برای رفع مشکل مسکن این اقشار توسط همه ادارات و نهادهای متولی، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پشتوانه حساب 100 امام راحل(ره) و مشارکت های مردمی اقدامات خوبی دربحث ساخت مسکن برای محرومان و عمران آبادانی روستاها و مقاوم سازی مسکن آنان انجام داده است.

معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: تکمیل طرح مسکن مهر از مهمترین اقدامات دولت در کشور به شمار می رود که بخش مهمی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای کوچک تکمیل شده است.

وی ادامه داد : سهمیه بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی برای ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۴۷ هزار واحد مسکونی بود که بخش عمده واحد های آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

در این برنامه بازدید که با حضور زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، معاونان بنیاد مسکن فارس و مدیران کل نظارت و ارزیابی و مسکن شهری و حساب 100امام از سایت 492 واحدی نشاط شیراز انجام گرفت روند توسعه پروژه و ایجاد زیرساخت ها و انجام نمای پروژه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت .

زمانی نیز گزارشی از اجرای این طرح ارائه کرد و با بیان اینکه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف شهرهای بزرگ از سال 85 بنیاد مسکن به ساخت مسکن شهری ورود کرده است، گفت: یکی از پروژه‌های ساخت مسکن شهری پروژه 492 واحدی نشاط است که تمام خدمات و امکانات مثل سالن ورزشی، مسجد، فضای آموزشی و اداری در آن پیش‌بینی شده است و ظرفیت این پروژه 36 هکتاری ساخت 1500 واحد مسکن شهری است که در فاز نخست 492 واحد آن در حال ساخت است.

انتهای پیام


نظرات بینندگان