کد خبر: ۱۲۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
استاندار فارس:

مراحل احداث بیمارستان تامین اجتماعی را بصورت مستمر پیگیری می کنم

استاندار فارس گفت: پیگیری مستمر مراحل احداث بیمارستان تامین اجتماعی را مانند سایر پروژه‌های کلان استان در دستور کار دارم.
مراحل احداث بیمارستان تامین اجتماعی را بصورت مستمر پیگیری می کنم
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان 320 تخت‌خوابی تامین اجتماعی شیراز که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: علی‌رغم جایگاه برجسته استان فارس خصوصا شهر شیراز در بحث درمان و سلامت، از نظر آماری در تخت‌های موجود بیمارستانی نسبت به استاندارد کشوری عقب هستیم.

اسماعیل تبادار تصریح کرد: در استان فارس به ازاي هر هزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی وجود دارد این در حالی است که نرم کشوری 2.2 به ازای این تعداد از جمعیت است. علی‌رغم قطب پزشکی بودن استان فارس و مراجعات از استان‌های همجوار و کشورهای حاشیه، اما تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی در این استان پهناور حتی از بیمارستان‌های استان‌های همجوار و کوچکتر مانند بوشهر و اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد هم کمتر است و همه باید برای رفع این کمبود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبير و اميد تعداد زیادی از پروژه‌های بیمارستانی و درمانی به بهره‌برداري رسيده و تعدادي هم در دست اقدام است، یادآور شد: در مدت اخیر 7 مرکز درمان سرپایی در استان راه اندازی شد و هم‌اینک سه مرکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان‌های داراب با بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی، سپیدان با 65 درصد و مرکز درمانی فیروزآباد که در سفر قبلی عملیات اجرایی آن آغاز شد، با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در حال اجرا است.

تبادار با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان خاطرنشان کرد: قصد ندارم به سابقه کار رجوع کنم اما امروز شاهد گرد و خاك اين موضوع و آغاز واقعی کار خواهيم بود در حالی‌که این پروژه از سال 89 در دستور كار قرار گرفته بود.

وی در پاسخ به تقاضای یکی از نمایندگان شیراز که در این جلسه از استاندار خواست تا عملیات اجرایی این پروژه را همانند آزاد راه شیراز-اصفهان به صورت جدی و مستمر پیگیری کند و در پایان هرسال درصد پیشرفت فیزیکی و بودجه تخصیص یافته با حضور وزیر بررسی شود، گفت: به عنوان استاندار فارس پیگیر وضعیت تمامی پروژه‌های عمرانی در استان هستم و بزرگراه و آزادراه تنها اولویت پروژه‌های فارس نیست. بنده تمام پروژه‌هاي استان را به جد پيگيري مي‌كنم و پیگیری‌های مستمر شیوه کار من است. من هم از متولیان امر تقاضا دارم زمان مشخص برای بهره‌برداری از این پروژه را مشخص کنند. ما هم گزارش روند پیشرفت پروژه را هر 10 روز يكبار به مجموعه وزارت ارسال خواهیم کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون پیمانکار اولیه کار مشخص شده خواستار تعیین پیمانکار ثانویه و نهایی کار در اسرع وقت شد.

تبادار با اشاره به تغییر پیمانکار خارجی و مشکلاتی که فاینانس خارجی در شرایط کنونی ممکن بود ایجاد کند ابراز داشت: خوشحاليم كه اتكاي كاركرد اين بيمارستان با اعتبارات و نيروي داخلي است و تمام تلاشمان را براي تامین تسهيلات و اعتبار لازم برای این پروژه به كار خواهيم گرفت.
نظرات بینندگان