کد خبر: ۱۲۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
لیدر کامیون داران معترض در فارس:

پیگیری مطالبات کامیون داران توسط مسئولان مشهود است/ معاندین نظام در فضای مجازی به دنبال سوء استفاده از مطالبات صنفی هستند

موسوی گفت: تمام مشکلات صنف کامیون داران در دست رسیدگی است و در گزارشات و شواهد اینطور نشان میدهد که بخشی از مشکلات حل شده است.
پیگیری مطالبات کامیون داران توسط مسئولان مشهود است/  معاندین نظام در فضای مجازی به دنبال سوء استفاده از مطالبات صنفی هستند
به گزارش شیرازه، حدود دو ماه است که مجموعه وزرات رفاه، کار و تامین اجتماعی به همراه ادارت کل راه و شهرسازی و هیات مدیره صنف کامیون داران در استان ها جلسات مختلفی را برای حل مشکلات ریز و درشت این صنف برگزار کرده اند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس و رئیس اتحادیه کامیون داران استان فارس  بخش زیادی از مطالبات کامیون دارن به مرحله اجرایی رسیده و اجرایی شدن بخش باقی مانده نیز زمان بر است.

در همین راستا و با وجود پیگیری مسئولان برای حل مشکلات صنفی کامیون داران، برخی در شبکه های اجتماعی مجازی به دنبال این هستند که مطالبات صنفی را به یک اعتراضات بلند مدت و بی نظمی اجتماعی تبدیل کنند و بر همین اساس اول مرداد را روز اعتصاب مجدد کامیون داران اعلام کرده اند.

این فضا سازی در حالی است که کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت. 

سید دلاور موسوی یکی از کامیون داران مرودشتی است که دو ماه پیش نسبت به مشکلات صنفی این قشر از جامعه معترض بود.

وی در واکنش به خبر اعتصاب مجدد کامیون دارن در روز چهارشنبه 27 تیرماه بیانیه ای صادر که در ادامه آمده است: 

بنام خدا.
امروز ۱۳۹۷/۴/۲۷.
با پیگیری کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با همت مهندس محمدمهدی برومندی نماینده محترم شهرستانهای مرودشت ارسنجان پاسارگاد سعادتشهر، نایب رئیس اول کمسیون امنیت ملی جلسه ای باحضور نمایندگان کانونهای انجمن صنف های کارگری، کارفرمایی، آقای احمد کریمی، مظاهری، ناجی سلامی، نصیرزاده، خادمی زاده و وزیر محترم کار تعاون و رفاه اجتماعی و معاونین وزارتخانه مذکور، جناب عبدالهاشم حسن نیا معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل، جناب اقای دغاغله مدیر حمل ونقل جاده ای سازمان، فرامرز مداح معاون رئیس سازمان، محمدی نماینده سازمان تامین اجتماعی، سازگار معاون وزیر راه و آقایان نخعی، منتظری، سمنانی، عبدالرضا بهمنی و سیدخرم موسوی رئیس انجمن صنفی رانندگان مرودشت وخانم دکتر سعیدی نماینده شهرستان مبارکه و نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس برگزار گردید.

ضمن تقدیر وتشکر از زحمات کلیه دوستانی که در این جلسه شرف حضور داشتند.پس از بحث و تبادل نظر و جدیت جناب مهندس برومندی در جهت پیگیری و حل مشکلات رانندگان عزیز و ارائه گزارش ۷ صفحه ای از مشکلات رانندگان که قبلا به دفتر ریاست جمهوری و دفتر ریاست مجلس فرستاده شده بود و هشدار چندین باره مهندس برومندی مبنی بر اینکه اگر مشکلات رانندها بزودی حل وفصل نشود مجلس شورای اسلامی بالاخص کمسیون امنیت ملی تمام وزیران مرتبط با حمل ونقل را احضار و در صورت لزوم استیضاح خواهد شد. که این جدیت و پیگیری از طرف مجلس شورای اسلامی بسیار جای خوشحالی دارد. وزیر محترم کار در جلسه بصورت دستوری از نماینده سازمان تامین اجتماعی خواستند که مشکلات بیمه ای رانندها را هر چه سریعتر برطرف نمایند.

لازم به ذکر است که مسائل و مشکلاتی که بیمه راننده نیاز به سختی و زیان اور دارند توسط مجلس با جدیت در حال پیگیری و قانون گذاری میباشد.

در این جلسه سازمان راهداری موظف شد که در کوتاهترین زمان ممکن با توجه به اولویتها مشکلات را پیگیری و مواردی را که به اصلاح قانون دارد تحویل مجلس گردد.

در ضمن توزیع لاستیک در اکثر نقاط کشور در حال انجام است که در پارتهای مختلف بصورت روان در اختیار راننده ها قرار میگیرد.

در مورد تخلفات بندر عباس و پایانه تهران خواسته ها بصورت ضرب العجل بیان کردید و همه خواستار جدیت بیشتر در برخورد با متخلفان بودند و مسئولین سازمان قول مساعد دادند که در کوتاهترین زمان ممکن مسئله شرکتهای متخلف و دلالان را جمع کنند و در صورت عدم موفقیت باید جوابگوی مجلس باشند.

حتمآ دوستان و همکاران متوجه شده اند که مسئولین از این به بعد باید جوابگوی مجلس شورای اسلامی و کمسیون امنیت ملی باشند.

ضمنآ تمام مشکلات در دست رسیدگی است و در گزارشات و شواهد اینطور نشان میدهد که بخشی از مشکلات حل شده و بخش هایی که زمانبر میباشد تمام زمینه های حل مشکلات و نظارت بر حل سریع مشکلات در دست اقدام است.

در ضمن تمام دلسوزان نظام و انقلاب از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروهای امنیتی برای حل مشکلات رانندها اعلام حمایت کرده اند و در اکثر استانهای کشور دست بکار شده و جلسات متعددی جهت همفکری و همکاری جهت رفاه حال رانندها در حال برگزاری میباشد.

چندین عامل باعث شده که بنده و دوستان مخالف اعتراضات شدید و خاموش کردن کامیون باشیم.

اول اینکه در مسئولین اراده جدی برای حل مشکلات مشهود است و خود مسئولین مشتاق حل مشکلات هستند.

دوم اینکه ما فرصت مناسب در اختیار مسئولین قرار نداده ایم حداقل ۳ ماه دیگر زمان نیاز است تا تمام خواسته های ما به نحو احسنت اجرا شود.

سوم اینکه. این اعتراض اگر انجام شود دیگر مثل قبل نیست.خاموش کردن به دست ما و روشن کردن دیگر به دست ما نیست.

چهارم اینکه حداقل ۳۰ گروه تلگرامی توسط معاندین بنام حمایت از اعتصاب رانندها ایجاد شده و در صدد سوء استفاده از خواسته های صنفی رانندها و کامیونداران هستند.

اگر خواستار حل مشکلات هستیم باید به مسئولین و نمایندگان خود مهلت کافی را بدهیم و خودمان پیگیر حل مشکلات باشیم. هر راننده یک گزارشگر صنفی و تحلیل گر حوزه حمل و نقل باشیم.

این متن مورد تایید دوستان حاضر در جلسه بوده و بنده و دوستانم در گروه علم و عمل نیز خواستار همکاری کلیه رانندگان خواستار پیگیری حل مشکلات از طریق قانون هستیم

منتظر بیانیه کلیه همکاران در فضای مجازی هستیم.

دست به دست هم نهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد

والسلام
سیددلاور موسوی
۱۳۹۷/۴/۲۷


نظرات بینندگان