کد خبر: ۱۲۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

تغییر در مدیریت اقتصادی کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی است/ اگر مدیری شجاع و جهادی نباشد صد مدیر هم عوض کنیم فایده ندارد

امام جمعه شیراز به تحولی که در تیم اقتصادی دولت اتفاق افتاده است اشاره کرد و گفت: تغییر یکی از مدیران اقتصادی و این تحول برای هدفی بوده است که اگر به این اهداف نرسیم، تغییرات بی فایده است.
تغییر در مدیریت اقتصادی کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی است/ اگر مدیری شجاع و جهادی نباشد صد مدیر هم عوض کنیم فایده ندارد
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام پنجم مرداد ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه در سال 58 توسط آیت الله طالقانی و به درخواست امام خمینی (ره) در دانشگاه تهران، گفت: این اولین نماز جمعه ای بود که تحت ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی اقامه شد و پس از آن در شهرهای دیگر از جمله شیراز این فریضه الهی برگزار شد.

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه شیراز سابقه درخشانی در برگزاری نماز جمعه دارد، خاطرنشان کرد: آیت الله سید عبدالحسین موسوی نجفی لاری شخصیت و رهبر بزرگ مشروطیت که در قضایای آن زمان در شیراز قشون کشید و مقابل مستبدین ایستاد در زمان حضورش در شیراز نماز جمعه را اقامه می کرده.

وی نماز جمعه را فریضه واجب الهی عنوان کرد و گفت: خداوند در سوره جمعه این عمل عبادی را واجب اعلام کرده است؛ این نماز با فرمان امام واجب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه منادی نماز جمعه امام مسلمین است، اظهار داشت: در زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) این نماز واجب است.

امام جمعه شیراز در ادامه به تشریح رفتارهای مومنانه و منافقانه پرداخت و گفت: ادعای مومن بودن آسان است؛ در قرآن کریم نشانه هایی برای تشخیص افرد مومن و غیر مومن ذکر شده است، لذا باید با توجه به آن نشانه ها اجازه ندهیم که فعالیت در مجموعه های مدیریتی به دست افراد غیرمومن بیفتد.

دژکام بیان کرد: اگر کارها در مجموعه مدیریتی به دست افراد غیرمومن بیفتد کار جمهوری اسلامی به زمین خواهد خورد لذا باید سراغ افرادی برویم که علاوه بر صحبت هایشان، عمل و رفتارشان مومنانه باشد.

وی با اعلام اینکه ارزش پول و حساب بانکی از گذشته تاکنون برای عده ای بیش ازخداوند بوده است، اعمالی چون توجه و رسیدگی به همسایگان، کمک به خویشاوندان، خدمت به والدین، کمک به درراه ماندگان و پرهیز از خساست را از علائم افراد مومن دانست.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: برخی مواقع تکبر و خرج های اضافی و پز دادن جایگزین توجه به فقرا و مساکین شده است و این موضوع جای سوال است که چرا نباید افرادی که در شمال شهر هستند به افرادی که در جنوب شهری هستند کمک کنند.

امام جمعه شیراز در ادامه بیان کرد: امروزه همه توقع دارند که دولت همه مشکلات را حل کند و نقش دولت را زیادی بزرگ کرده اند در حالی که ما هم وظایفی داریم و نباید وظایف خود را فراموش کنیم.

دژکام به تحولی که در تیم اقتصادی دولت اتفاق افتاده است اشاره کرد و گفت: تغییر یکی از مدیران اقتصادی و این تحول برای هدفی بوده است که اگر به این اهداف نرسیم این تغییرات بی فایده است.

وی افزود: تمامی دلسوزان انقلاب باید بدانند که این تحولات برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است چنانکه رهبر انقلاب فرموده اند که ما به مدیری شجاع و جهادی نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه اگر مدیری شجاع و جهادی نباشد صدتا مدیر هم عوض کنیم فایده ندارد، تصریح کرد: برخی مواقع تصمیمی که باید سالها قبل گرفته می شد گردن همدیگر انداخته اند و اتفاقی نیفتاده است.

دژکام گفت: با تغییر مدیر بانک مرکزی باید تغییری در وضعیت بانکی ما اتفاق بیفتد نه اینکه بدون هیچ گونه تغییر مثبتی تنها افراد مدیر تغییر کنند.

وی به تصمیم مجلس درخصوص کناره گیری افراد بازنشسته از مشاغل دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: باید به هدف این تغییرات توجه شود چرا که اگر قرار است مدیری کناره گیری کند و نه تنها هیچ تغییر حاصل نشود بلکه تنها برای خودش اشتغال ایجاد کرده باشد در حالی که اگر مدیر با تجربه ای حضور داشت هزار شغل ایجاد می شد.

امام جمعه شیراز تاکید داشت: شورای نگهبان و مجلس باید به این موضوع توجه داشته باشند که با این تصمیم به هدف نزدیک تر شویم نه دور و مسائل اصلی را گم نکنیم چرا که ماندن یا نماندن بحث اصلی ما نیست موضوع کیفیت کار و فراهم کردن عرصه برای جوانان تازه نفس، شجاع و جهادی است.

نماینده ولی فقیه در فارس در انتها به صحبت های سردار رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع مردم همدان اشاره کرد و گفت: ایران امروز یک قدرت معنوی و منطقه‌ای است و همان‌گونه که سردار رشید اسلام فرمود، ملت ما در راستای حفظ و حراست از نظام اسلامی چنان محکم ایستاده‌اند که اگر همه کفر علیه ما برخیزند توانایی ضربه زدن به‌ نظام را نخواهند داشت.


نظرات بینندگان