کد خبر: ۱۲۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

دکل‌های مخابراتی در شیراز ساماندهی می‌شود

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه امروزه شاهد رشد قارچ گونه دکل‌های مخابراتی در کلان شهر شیراز هستیم، گفت: این دکل هابدون هیچ ضابطه‌ای در سطح شهر در حال نصب هستند که باید ساماندهی شوند.
به گزارش شیرازه، علی ناصری در بازدید از پارک علم و فناوری گفت: در راستای بررسی تخصصی مشکلات و ارائه راهکار در جهت رفع آن، کارگروه مشترکی بین سازمان‌های مرتبط با کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز و پارک علم و فناوری برگزار و نتیجه به کمیسیون ارائه می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: امروزه شاهد رشد قارچ گونه دکل‌های مخابراتی در کلان شهر شیراز هستیم که بدون هیچ ضابطه‌ای در سطح شهر در حال نصب هستند.

وی با اشاره به افزایش دکل‌های مخابرات بدون مجوز در مناطق شهرداری شیراز گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، در راستای اهداف سلامت محور به شهرداری شیراز پیشنهاد می‌کند که در جهت ساماندهی دکل‌های مخابراتی با در نظر گرفتن مسایل فنی و مسایل سلامت محور اقدام کند و گزارش را در حداقل زمان ممکن به کمیسیون ارائه دهد.

ناصری اظهار داشت: شهرداری شیراز به منظور جلوگیری از به هم ریختگی سیما منظر و فضای سبز شهری باید تا زمان ارائه لایحه ی ساماندهی دکل‌های مخابراتی به این کمیسیون و تصویب این لایحه در صحن شورا، از صدور هرگونه مجوز احداث تجهیزات مخابراتی به طور جدی خودداری کند.

قاسم مقیمی در این بازدید گفت: تکنولوژی و فناوری خواسته و ناخواسته به سراغ ما خواهد آمد، زمان هیچگاه متوقف نمی‌شود و دنیا به سرعت درحال پیشرفت است با وجود این شهرداری شیراز تا کنون از تکنولوژی‌های جدید و هوشمند به طور کامل سهمی نداشته است.

وی افزود: باید در مدیریت سازمان‌ها از فناوری‌های جدید به جای روش‌های سنتی بهره بگیریم.

مقیمی گفت: بیش از هزار نخبه در 280 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند که باید به اقدامات آنها توجه ویژه کرد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید طرح‌های خود را ارائه دهند و در این راستا شورا نیز از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به فرسوده بودن لوله های سطح شهر گفت: باید شرکتهای دانش بنیان با طراحی روش‌ها و سیستم‌هایی از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

مقیمی خواستار طراحی بسته‌های تولید انرژی از پسماند، باد و انرژی خورشیدی توسط شرکتهای دانش بنیان شد.

وی با اشاره به وضعیت نور پردازی در شهر گفت: نورپردازی یک علم است اما این شیوه‌ی استفاده در شهر برای تبلیغات تنها نور افشانی و هدررفت انرژی است.
وی افزود: طرح‌های جامع شهر را باید جوانان نخبه این شهر تدوین کنند.

سیروس پاک فطرت پارک علم و فناوری را یکی از افتخارات فارس و شیراز دانست و گفت: این پارک در چندین سال گذشته خوش درخشیده و در حوزه های ترافیک، نورپردازی و فضای سبز با شهرداری شیراز در ارتباط بوده است.

وی با اشاره عدم آشنایی برخی از مدیران استانی با ظرفیت و پتانسیل این پارک، بر تقویت بخش اطلاع رسانی پارک علم و فناوری به منظور معرفی پتانسیل‌های موجود در آن تاکید کرد.

وی افزود:  در راستای  معرفی پتانسیل‌ها و توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان شهرداری نسبت به واگذاری تابلوی تبلیغاتی، بیلبورد و تلویزیون هوشمند شهری باید اقدام  کند که  امکان سنجی مسیر نصب تابلو و چگونگی طراحی تابلوها از دیگر مواردی است که پارک علم وفناوری می تواند ارائه دهد.

پاک فطرت با اشاره به حضور نخبگان و جوانان با استعداد در 280 شرکت دانش بنیان، گفت: باتوجه به شرح وظایف هر سازمان باید پارک علم و فناوری ظرفیت های خود را معرفی و ارتباطی مستقیم با سازمان ها داشته باشد‌.

عضو شورای شهر شیراز گفت: به منظور بهبود ارتباط با پارک علم و فناوری باید در عقد توافق نامه ها تسهیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شورای پنجم با اجرای مصوبه حمایت از شرکتهای دانش بنیان زمینه را برای ارتباط بیشتر با این پارک فراهم کند.
نظرات بینندگان