کد خبر: ۱۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سردبیر وب سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شیراز:

انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم از «بن ‌بست‌گرایان» و «بحران ‌بینان» عبور خواهد کرد/دولت مستقر می‌تواند بر مشکلات فائق آید

خجسته گفت: جمهوری اسلامی یک‌ قدم از رای مردم عقب‌ نشینی نمی‌کند و دولت مستقر می‌تواند و باید بر مشکلات فائق آید.
انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم از «بن ‌بست‌گرایان» و «بحران ‌بینان» عبور خواهد کرد/دولت مستقر می‌تواند بر مشکلات فائق آید
به گزارش شیرازه، نشست تخصصی بررسی تدابیر رهبر انقلاب اسلامی در مواجهه با چالش های اقتصادی با حضور کمیل خجسته سردبیر وب سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، توسط دفتر مطالعات فرهنگی تمهید متشکل از جمعي از فعالین فرهنگی استان فارس در شیراز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهمترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در 12 سرفصل تقسیم بندی و بررسی شد.

خجسته به تشریح چرایی و چگونگی گفتمان سازی و سپس اعلام گفتمان رهبری در مقابل مطروحات در سطح جامعه برای عبور از بحران اقتصادی فعلی پرداخت و گفتمان را ابزاری برای تحقق رابطه امت و امام و همانند چتری بالای سر جامعه دانست که افراد جامعه به واسطه آن به روایت خود از پدیده ها می رسند.

این فعال رسانه ای با اعلام اینکه در حال حاضر سه جریان در تلاش هستند تا بر آینده کشور تاثیر منفی بگذارند، گفت: این افراد مدعی هستند که راه حل هایی برای عبور از مشکلات فعلی اعم از مشکلات اقتصادی و احساس فساد در جامعه دارند.

خجسته با بیان اینکه سه دیدگاهِ براندازی، مذاکره و سقوط دولت برای برون رفت از چالش های اقتصادی کشور از طرف طیف های مختلف داخلی و خارجی مطرح شده، گفت: عده ای از دنباله روهای منافقان و سلطنت طلبان در پی براندازی هستند و با سوء استفاده از شرایط بحرانی اقتصادی در کشور سعی در تزریق ناامیدی و ایجاد اغتشاش در جامعه دارند.

این تحلیلگر سیاسی و رسانه ای از گروه دوم با تعبیر بن ‌بست‌ گرایان یاد کرد که معتقدند هیچ راهی برای برون‌رفت از مشکلات نداریم و ادامه این وضع ما را به سمت قحطی و جنگ می‌برد و اظهار داشت: تنها راه حل بن بست گرایان ورود به مذاکره با آمریکا، محدود کردن موشک ها و کاهش تاثیرمان در منطقه است تا آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران نشوند، تحریم‌ها را نیز بردارند تا ما نجات پیدا کنیم!

وی افزود: بحران بینان گروه دیگری هستند که می گویند رهبری باید در چنین شرایطی با حکم حکومتی دولت را برکنار و خودش یک نفر را جایگزین کند تا مشکلات حل شود.

خجسته در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها با استفاده از نقطه ضعف پیش آمده علیه ملت ایران سه کارِ تحریم، ایجاد یاس در مردم با فعالیت رسانه‌ای و تعریف عملیات‌ خُرد تخریبی که منجر به برهم زدن جامعه و اغتشاش می شود را انجام می دهند، تصریح کرد: بحران ‌بینان و بن ‌بست‌گرایان اگر در نیت همراهآمریکایی ها نباشند، اما هر دو در نتیجه مکمل اهداف آمریکایی ‌ها هستند چرا که بحران‌بینان به دنبال کنارگذاشتن مردم در انتخاب حاکم هستند و بن‌بست‌گرایان نیز، عمق استراتژیک نظام در منطقه و ابزار بازدارندگی دفاعی ایران، یعنی موشک‌ها را می‌خواهند از بین ببرند.

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه، گفتمان رهبری برای برون رفت از چالش های اقتصادی موجود را در مقابل گفتمان های مطرح شده دانست و بیان کرد: ایجاد تمرکز ساختاری برای حل مشکل اقتصاد، تدابیر ویژه برای مبارزه با فساد، فعال کردن نیروهای مومن انقلابی در جنگ رسانه ای از جمله اقدامات رهبری در جنگ اقتصادی است.

وی افزود: تزریق امید به مردم، حفظ اقتدار نظامی (عامل بازدارنده جنگ سخت) و افشای خط انحراف از دیگر اقدامات رهبر انقلاب در جنگ اقتصادی است.

خجسته سخنرانی اخیر رهبری را یکی از مجموعه اقدامات مهم ایشان برای حل مشکلات مردم دانست و گفت: طی هفته گذشته به واسطه اعطای اختیارات به رییس قوه قضاییه توسط رهبری برای برخورد با مفسدان اقتصادی، گامی مهمی برای برخورد با عاملین فساد اقتصادی برداشته شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین به تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی با تجمیع سه قوه با ریاست روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: با تشکیل این شورای اقتصادی، عملا شورای عالی دفاع دهه شصت که نقش فرماندهی در جنگ داشت را احیا کردند.

وی با بیان اینکه بن‌بست‌گرایان بدانند بروز جنگ با آمریکا توهمی بیش نیست، تصریح کرد: راه حل مشکلات در داخل کشور است نه در مذاکره.

خجسته همچنین خطاب به طرفداران صدور حکمِ حکومتی برای عزل رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی یک‌ قدم از رای مردم عقب‌ نشینی نمی‌کند و دولت مستقر می‌تواند و باید بر مشکلات فائق آید.

این فعال رسانه ای در انتها اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم از بن ‌بست‌گرایان و بحران ‌بینان عبور خواهد کرد، اگر این اتفاق افتاد دیگر هیچ تحریمی کارساز نخواهد شد، همان‌طور که سال‌هاست هیچ تهدید نظامی، جرات و مجال عملی شدن پیدا نکرده است.
نظرات بینندگان