کد خبر: ۱۲۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید؛

افزایش نرخ وسایل حمل و نقل در شیراز

لایحه افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقلی شیراز شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و سرویس مدارس در سال 97، به تصویب رسید.
افزایش نرخ وسایل حمل و نقل در شیرازبه گزارش شیرازه، لایحه شهرداری شیراز درخصوص تعرفه هزینه خدمات و صدور پروانه فعالیت وسایل نقلیه شرکت های حمل و نقل، شامگاه دوشنبه (5 شهریور) در جلسه علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه، شهرداری نسبت به دریافت هزینه خدمات فعالیت حمل و نقل بار درون شهری برابر با جدول پیوست ممهور به مهر شورا مجاز خواهد بود.

دومین دستور کار شورای شهر مبنی بر پیشنهاد افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقلی شهر شیراز شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و سرویس مدارس در سال جاری توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مطرح و به بحث گذاشته شد.

اعضای شورای شهر شیراز پس از اعلام نظرات موافق و مخالف خود برای افزایش نرخ کرایه حمل و نقل در شیراز، این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه نرخ تاکسی های گردشگری 20 درصد، سرویس مدارس 15 درصد و سایر تاکسی ها 15 درصد افزایش پیدا کرد.

سخنگوی شورای شهر شیراز با اعلام اینکه نرخ اتوبوس بر مبنای پیمایش به صورت کیلومتری و بر اساس ورودی 2517 ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش خط 130 ریال خواهد بود، گفت: نرخ مینی بوس نیز بر اساس رودی 4500 ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش خط 91 ریال در این لایحه در نظر گرفته شد.

نظرات بینندگان