کد خبر: ۱۲۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

داستان‌گردی در بافت تاریخی شهر/ رونق کوچه پس کوچه‌ های بافت تاریخی شیراز با روایت‌های ادبی

افزایش مسیرهای گردشگری در شیراز و سایر نقاط استان می‌تواند نقش موثری در توسعه این صنعت داشته باشد.
داستان‌گردی در بافت تاریخی شهر/ رونق کوچه پس کوچه‌ های بافت تاریخی شیراز با روایت‌های ادبیبه گزارش شیرازه، بافت تاریخی شیراز عرصه توانمندی برای توسعه صنعت گردشگری است و فعالان این حوزه با استفاده از این ظرفیت اقدام به ارائه نخستین مدل تور ادبی کرده‌اند تا از کوچه پس کوچه‌های شهر که داستان‌های کهنی در سینه دارند به بهترین شکل در صنعت رو به رشد گردشگری استفاده شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به ظرفیت‌هایی که شیراز در حوزه ادبی و فرهنگی از آنها برخوردار است، به خبرنگار فارس می‌گوید: برگزاری تورهای ادبی روش موثری برای جذب گردشگران علاقمند به این حوزه در شیراز است و میراث فرهنگی استان به این مورد توجه ویژه دارد.

سید موید محسن نژاد می‌افزاید: شهر سعدی و حافظ بهترین مکان برگزاری تورهای ادبی است که مخاطبان داخلی و خارجی عدیده‌ای را به خود فرا می‌خواند.

وی با ابراز رضایت از برگزاری نخستین مدل تور ادبی در شیراز عنوان می‌کند: در این برنامه سعی شده است تا 6 مسیر خلاقانه ادبی در استان ایجاد شود و در گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.

داستان‌گردی در بافت تاریخی شهر
مدرس دوره نخستین مدل تور ادبی در فارس با تقدیر از فعالان حوزه گردشگری در برگزاری این مدل می‌گوید: تعریف مسیرهای تازه گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود راهکار هشیارانه‌ای برای بهره بردن از ظرفیت‌های موجود شهر است.

امیر حسین حکمت نیا می‌افزاید: در این مدل تور ادبی در شیراز 6 مسیر خلاقانه ایجاد می‌شود که از بافت تاریخی شیراز در آن استفاده مطلوبی انجام خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: در مسیر سو و شون با روایت‌های تاریخی از خانه‌های بافت تاریخی شیراز استفاده می‌شود و با این کار بر مسیرهای گردشگری شهر افزوده خواهد شد.

حکمت نیا با ابراز رضایت از برگزاری یادروز حافظ به عنوان برنامه‌ای از این مدل تور ادبی اظهار می‌کند: برنامه "به «رکن‌آباد ما» شیراز قرن هشتم را از نگاه خواجه حافظ شیرازی به مناسبت یادروز این شاعر گرانقدر مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده شرکت خدمات گردشگری سفیران ملک سلیمان، 4 برنامه دیگر این مدل تور ادبی را چنین شرح می‌دهد: سوفرا دلاور شیرازی با تمرکز بر روایت ادبی درباره شیراز باستان، از قصر یعقوب تا قصر بهرام، شاهنامه گردی در شهر استخر و داراب گرد سایر برنامه‌هایی است که در برگزاری نخستین مدل تور ادبی فارس تعریف می‌شود.

حکمت نیا پایان برگزاری این مدل تور را 20 مهرماه و همزمان با بزرگداتش حافظ اعلام می‌کند و می‌گوید: شیراز به عنوان یک شهر ادبی باید بیش از پیش در برگزاری تورهای ادبی و استفاده از این ظرفیت توانمند شود.
منبع: فارس

نظرات بینندگان