کد خبر: ۱۲۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

ضربات مهلک به هسته‌های خاموش داعش در دیرالزور و حمص + نقشه میدانی

حملات گسترده نیروهای سوری و مقاومت علیه تروریست های داعش در محورهای جنوبی «السخنه، وادی النقیب و ...» ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از سه شنبه هفته گذشته (بیستم شهریورماه) عملیاتی را علیه هسته‌های خاموش داعش در جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص برای پاکسازی مناطق آلوده آغاز کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، حملات گسترده نیروهای سوری و مقاومت علیه تروریست های داعش در محورهای مختلف ادامه دارد و همزمان جنگنده ها و بالگردهای روسی و سوری مناطق اشغالی را به شدت هدف قرار می دهند.

حملات گسترده نیروهای سوری و مقاومت از محورهای وادی السخنه، وادی النقیب تا حدفاصل مناطق مرزی استان های دیرالزور و حمص در جریان است و خسارت های سنگینی به پایگاه های گروه تروریستی وارد آمده است؛ عملیات در جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص به دلیل بیابانی بودن مناطق و احتمال حملات انتحاری به آرامی در حال انجام است.



نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در تلاش هستند با پاکسازی ارتفاعات و مناطق بیابانی، خود را به مناطق «ضهور رجم الفن، تلال زیبه و بئر رشوانی» برسانند.



به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری و مقاومت درصدد هستند با پاکسازی کامل مناطق آلوده در جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص، خود را به حومه شمال غرب منطقه التنف (پایگاه نیروهای آمریکایی) در جنوب استان حمص برسانند.



نیروها در این محور قصد دارند تمامی مسیرهای منتهی به منطقه التنف را به طور کامل مسدود کنند تا نیروهای آمریکایی نتوانند تروریست‌های داعش را در این محور تجهیز کنند و از ایجاد نا امنی جدید جلوگیری شود.



در ماه‌های گذشته شمار زیادی از تروریست‌های داعش توسط نیروهای آمریکایی به صورت مخفیانه از شرق استان دیرالزور (شرق رود فرات) و شمال شرق استان سویداء به جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص انتقال داده شده اند و از طریق پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه التنف مدیریت می‌شوند.
مشرق
نظرات بینندگان