کد خبر: ۱۲۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

حضور ۹۳ گروه جهادی در نقاط محروم فارس

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی گفت:تابستان امسال ۹۳ گروه جهادی با حضور بالغ بر ۲۶۰۰ نفر در دور افتاده ترین نقاط استان فارس فعالیت داشتند.
به گزارش شیرازه، رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج در سراسر کشور با شعار «وحدت، ایستادگی و پیشرفت» از ۹ تا ۲۹ شهریور برگزار شد.

در این رزمایش در کنار بعد نظامی، امنیتی مقوله خدمت‌رسانی هم به عنوان یکی از ابعاد اصلی این رزمایش دیده شده بود،  در این رابطه حضور پررنگ مردم و جوانان بسیار قابل توجه بود.

مدیر سازندگی بسیج دانشجویی فارس در این خصوص در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: گروه‌های جهادی دانشجویی حضور پرشوری در این رزمایش داشتند و در خود شیراز بیست و دو گروه  دانشجویی در این رزمایش اردو جهادی برگزار کردند. البته در این رزمایش که با هدف کاهش آسیب اجتماعی خصوصا در محلات حاشیه ای شهر برگزار شده بود، همه نواحی از جمله ناحیه دانشجویی مشارکت داشتند اما فعالیت‌های جهادی ناحیه دانشجویی منحصر به این رزمایش نیست و در طول سال ادامه دارد.

میثم فضل الله پور معتقد است دانشجویان جهادی سفیران کار، تلاش و خدمت‌رسانی صادقانه هستند.
وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در طول سال به چند بخش تقسیم می شود، توضیح داد:  بعد از زلزله کرمانشاه که آقا فرمودند همه دستگاه‌ها پای کار بیایند گروه‌های جهادی سنگ تمام گذاشتند، اکثر گروه ها احساس دغدغه کردند و یک دوره پرکارجهادی از بعد از زلزله تا عید نوروز شاهد بودیم.

وی افزود: در عید نوروز علاوه بر فعالیت برخی گروه‌ها در کرمانشاه مخصوصا روستاهای دورافتاده سرپل ذهاب،  ۲۳ گروه جهادی در قالب ۷۰۰ نفر اردوی جهادی عیدانه برگزار کردند، که21 گروه داخل استان و دوگروه خارج استان فعالیت داشتند و عمده فعالیت ها در حوزه خدمات عمرانی، فرهنگی ،تربیتی وآموزشی، مشاوره ای و بهداشت درمان بود.

فضل الله پور با بیان اینکه فعالیت جهادی گروه های دانشجویی در تابستان و با شروع تعطیلات اوج می‌گیرد ادامه داد: اردوهای جهادی به دو مدل  بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شوند. برخی گروه‌ها علاوه برتعطیلات عید و تابستان در حاشیه شهر با هدف کاهش آسیب اجتماعی از عید نوروز تا کنون اردوی مداوم هفتگی داشتند. با شروع تعطیلات تابستانه هم اردوهای دانشجویی اوج گرفت  وتابستان امسال  ۹۳ گروه جهادی  با حضور بالغ بر  ۲۶۰۰ نفر اردوی جهادی برگزار کردند که از این تعداد 1500 نفر برادر و 1100 نفر خواهر در عرصه های یازده گانه جهادی در دور افتاده ترین نقاط استان تا حومه شهر فعالیت داشتند.

این مقام مسئول از حضور جهادی ها در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: در چند سال اخیر موسم اربعین نیز به یکی از نقاط اوج خدمات جهادی تبدیل شده و برخی گروه‌ها به صورت خودجوش در این ایام به صورت جهادی به زائرین خدماتی ارائه می‌دهند. تنوع خدمات جهادی در سفر اربعین هم زیاد است مثلا سال گذشته عده ای از جهادی های فارس از عمود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ نظافت مسیر را انجام می‌دادند یک گروه جهادی درشهر نجف بحث اسکان زائرین را ساماندهی می کرد  یک گروه جهادی هم در کربلا مدارس را آماده اسکان زائرین می کردند و به زائرین خدمات ارائه می دادند برخی گروه‌ها  فعالیت های فرهنگی درطول مسیر داشتند وبرخی گروه ها هم به طور تخصصی موکب درمانی برپاکرده و خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین می‌دادند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶ گروه جهادی با حضور حدود  ۳۰۰ نفر در این مسیر خدمات رسانی کردند امسال هم براوردمان این است که استقبال خوبی از این موضوع بشود.

فضل الله پور اردوی جهادی را بستری برای پرورش نیروی مؤمن و انقلابی دانست وگفت: به نیروهایی که در این بستر پرورش می‌یابند می توان امید داشت که برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنند. دانشجویانی که در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند از نزدیک مشکلات محرومین را می‌بینند و کسانی که جنس دردهای مردم را بدانند، وقتی سمت و مسئولیتی را بر عهده گرفتند، درد مردم را فراموش نمی‌کنند.
نظرات بینندگان