کد خبر: ۱۲۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید؛

افزایش نرخ توقف خودرو در پارکینگ های عمومی سطح شهر/ برگزاری نخستین جشنواره پیکرتراشی در شیراز

نرخ توقف خودرو در پارکینگ های مسقف و طبقاتی عمومیِ سطح شهر افزایش پیدا کرد.
به گزارش شیرازه، دستورکار اصلاح و تعیین نرخ توقف خودرو در پارکینگ های عمومی سطح شهر شامگاه دوشنبه ( دوم مهرماه) در صحن علنی شورای شهر شیراز توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح شد که نهایتا به تصویب رسید.

طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده می شود نسبت به دریافت نرخ توقف خودرو در پارکینگ های عمومی سطح شهر طبق جدول زیر اقدام کند:

نرخ توقف خودرو در پارکینگ های عمومی سطح شهر اصلاح شد/ نخستین جشنواره پیکرتراشی در شیراز برای

تذکر؟!/ مصوبه تخصیص کمک هزینه تامین مسکن به کارکنان شهرداری اجرا شود!
رئیس شورای شهر شیراز با ایراد تذکری خطاب به شهردار شیراز، درخواست خود مبنی بر اجرای مصوبه تخصیص کمک هزینه تامین مسکن از بودجه رفاهی به کارکنان شهرداری شد!

سید احمدرضا دستغیب بیان کرد: بنا بر این مصوبه لازم است در راستای کمک و تسهیل در تامین مسکن و صدور پروانه ساختمانی به کارکنان شهرداری، کمک هزینه ای از محل سرفصل بودجه رفاهی کارکنان شهرداری اختصاص می یابد.

درخواست توضیح نحوه انتصاب اعضای شورای سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تذکر دیگری بود که توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خطاب به شهردار شیراز مطرح شد.

احمدی تنوری در این خصوص گفت: شهرداری شیراز در تاریخ سوم اردیبهشت 97 در نامه‌ ای ادعا کرده که اعضای شورا و هیات مدیره سازمان های وابسته به شهرداری تعیین شده ‌اند حال آنکه اینجانب به عنوان نماینده و ناظر شورا در این سازمان با گذشت 5 ماه از اعلام این ادعا از سوی شهردار، از چگونگی و کم و کیف انتصاب اعضای شورا و هیات مدیره این سازمان (بطور رسمی) بی اطلاع هستم.

وی ضمن تشریح وظایف شورای سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، خواستار توضیح شهردار شیراز در خصوص چگونگی انجام‌ معاملات ترک تشریفات، تعیین نرخ جدید خدمات سازمان و انجام حسابرسی ها شد.

به گزارش شیرازه، لایحه ای درخصوص برگزاری نخستین جشنواره پیکرتراشی شیراز که از سوی شهردار شیراز درخواست شده بود توسط کمیسیون گردشگری و زیارت در صحن علنی شورا به بحث و بررسی گذاشته شد و نهایتا به تصویب رسید.

سولماز دهقانی از نقش مهم برگزاری جشنواره ها و رویدادهای با اهمیت در جذب گردشگر و افزایش زمان ماندگاری آن سخن گفت و اظهار داشت: حجاری، مجسمه ‌سازی و پیکر تراشی مخاطبان خود را دارد و اجرای جشنواره‌ای با این موضوع باعث تبادل اطلاعات و افزایش مهارت مجسمه سازهای شهری با سایر مجسمه سازهای کشور می‌شود و در نهایتِ این تعاملات، المان‌ هایی به منظور تلطیف و هنری کردن فضای شهری به دست خواهد آمد.

دکل های مخابراتی تجمیع شوند
سیروس پاک فطرت در نطق پیش از دستور خود به مشارکت خیرین مدرسه ساز در توسعه مدارس و اداره همگانی خصوصا در مراکز غیردولتی در سطح استان فارس و شیراز اشاره کرد و گفت: در نواحی 3 و 4 شیراز کمتر از 10 درصد حمایت وجود داشته که این موضوع قابل تامل است چرا که کمبود فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی استاندارد، سرویس حمل و نقل دانش آموزان و فرهنگیان بحث رفاه و معیشت کارکنان از جمله چالش هایی است که در این دو ناحیه وجود دارد و باید توجه خاصی به این قسمت ها شود.

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان پیشنهادی درخصوص تجمیع دکل های مخابراتی پرداخت و اظهار داشت: تاکنون بحث های فراوانی در خصوص میزان آسیب های ناشی از تشعشعات ابزارهای مخابراتی شده که یکی از داغ ترین جنجال های موجود در این زمینه مربوط به دکل های مخابراتی است.

وی به تبیین کارکرد دکل های مخابراتی پرداخت و افزود: اشتغال فضا توسط اپراتورها و احداث دکل های مختلف با اشکال و ارتفاع های متفاوت در نقاط گوناگون آسیب و مشکلات بسیاری به همراه دارد که تجمیع آنها برای رفع این آسیب ها لازم است.

پاک فطرت بیان کرد: این طرح علاوه بر اینکه توجیه اقتصادی مبنی بر تولید درآمد پایدار برای شهرداری شیراز دارد، از جان مردم شیراز در برابر وارد شدن آسیب های احتمالی به سلامت شهروندان، حراست خواهد کرد.

این عضو شورا به دیگر مزایای تجمیع دکل های مخابراتی اشاره کرد و گفت: ساماندهی این دکل ها، تعامل با اپراتورها و فعالیت های مربوط به این موضوع تحت مدیریت حوزه معاونت خدمات شهری در حال انجام و پیگیری است.
نظرات بینندگان