کد خبر: ۱۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

علت هنجارشكني‌ها دوري از مكتب شهادت است

امام جمعه شيراز گفت: اگر پيام شهدا به موقع و صحيح به عنوان دست‌مايه فرهنگي در جامعه پياده مي‌شد، شاهد هنجارشكني‌ها و ابتذال در جامعه نبوديم.

آيت‌الله اسدالله ايماني در مراسم برگزاري نخستين كنگره شهداي امدادگر جمعيت هلال احمر استان فارس اظهار داشت: آنچه امروز براي مقابله با جنگ فرهنگي سرمايه به حساب مي‌آيد، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است.
وي با اشاره به اينكه نتيجه ناهنجاري‌هاي جامعه گرفتار شدن در پيچ‌وخم‌هاي‌ اداري است، افزود: نتيجه برپايي كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد كه در استان فارس برگزار شد، كاهش جرم و جنايت بوده است.
نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: ترويج فرهنگ شهادت در جامعه ارتباط مستقيم با كاهش جرم و جنايت در استان فارس داشته است.
امام جمعه شيراز تصريح كرد: جامعه ديني همراه با استمرار فرهنگ شهيد و شهادت فراموش و يا كمرنگ نمي‌شود.
نماينده ولي فقيه در استان فارس در ادامه سخنان خود در مورد زير پا گذاشتن قوانين بين‌المللي توسط بعثيان در طول جنگ تحميلي گفت: امدادگران در جنگ از نظر قوانين بين‌المللي از مصونيت برخوردار هستند اما شاهد 476 به شهادت رسيدن امدادگران كه در خدمت‌رساني و مداواي مجروحان جان خود را اهدا كردند، بوده‌ايم.
وي اظهار داشت: زير پا گذاشتن قوانين بين‌المللي نشان مي‌دهد با توجه به اينكه دنياي كفر و استكبار داراي ظاهري فريبنده و دست‌هاي مخملي بوده اما چه جنايت‌هايي را از خود نشان مي‌دهند كه نمونه آن به شهادت رساندن امدادگران در جنگ تحميلي است.
ايماني در ادامه سخنان خود خواستار استمرار فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه شد.
سرپرست استانداري فارس نيز در ادامه كنگره شهداي امدادگر جمعيت هلال احمر استان فارس طي سخناني گفت: برگزاري كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس و برپايي همايش شهداي امدادگر افتخار بزرگي نصيب استان فارس به ويژه شهرستان شيراز كرده است.
فرهاد سجادي اضافه كرد: شهيدان و خانواده بزرگ آنان بزرگ‌ترين سرمايه اجتماعي و سند افتخار كشور هستند.
در پايان اين مراسم از تمبر يادبود شهداي امدادگر جمعيت هلال احمر استان فارس به تيراژ 16 هزار قطعه كه با همكاري اداره كل پست فارس و جمعيت هلال احمر اين استان تهيه شده بود و همچنين كتاب زندگي‌نامه شهدا رونمايي شد

انتهای پیام /16

نظرات بینندگان