کد خبر: ۱۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷
مژده به دوستداران ادبیات پایداری:

«آه ماهی » و «ناگهان یوسف» همزمان با هفته دفاع مقدس از راه رسیدند/ «راوی روانبخش» بازهم در پیچ و خم‌های مالی معطل ماند

کتاب « آه ماهی » یکی از آثارجالب توجه است که زندگی نامه داستانی دلیرمردی که با تفنگ خالی هلیکوپتر دشمن را به زمین نشاند.
مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از رونمایی چند کتاب در حوزه ادبیات پایداری همزمان با هفته دفاع مقدس امسال خبر داد.
 
عبدالرضا قیصری در خصوص معرفی این کتاب‌های نو انتشار توضیح داد: کتاب «ناگهان یوسف » با موضوع معرفی شهدای خانواده«محب» یکی از کتاب‌هایی است که چندی پیش در شهرستان فسا رونمایی شد و رونمایی و معرفی این اثر در سطح استانی را در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قالب این اثر زندگینامه داستانی  است، ابراز داشت: کتاب ناگهان یوسف با حجم بالغ بر ۲۰۰ صفحه نوشته دکتر ساجده تقی زاده با محوریت بررسی زندگی شهیدان محب و صبر و ایثار خانواده این شهداست. خانواده شهیدان محب با تقدیم سه شهید در دوران دفاع مقدس و یک جانباز در دوران انقلاب الگویی از ایثار و شهادت برای مردم شهرستان فسا هستند وجا دارد که در همه استان و حتی کشور شناخته شوند.
 
قیصری به دوستداران فرهنگ و ادب پایداری مژده داد: مستندی به نام «حقیقتی شبیه افسانه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سید علی غمخوار در مدت سه سال و نیم درباره شهدای این خانواده فسایی ساخته شده است که همزمان با رونمایی کتاب از مستند هم رونمایی خواهد شد.
 
 مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در ادامه این مصاحبه از رونمایی کتاب « آه ماهی » یکی از آثارجالب توجه نویسنده توانمند استان میثم محمدی درباره رشادت‌های جانبازغلام دلشاد خبر داد. زندگی نامه داستانی دلیرمردی که با تفنگ خالی هلیکوپتر دشمن را به زمین نشاند، از سال96آماده چاپ شده بود اما به دلیل مشکلات مالی تاکنون منتشر نشده بود. کارشناسان این حوزه با توجه به ویژگی‌های شاخص این اثر هم در انتخاب سوژه و محتوا هم نوع قلم پیش بینی می‌کنند که با استقبال منحصر به فردی مواجه خواهد شد.
 
 قیصری در خصوص رونمایی کتاب «راوی روانبخش» که در هفته خبرنگار اعلام کرده بود تا هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد پاسخ داد: متاسفانه به رغم تلاش‌هایی که انجام شد، به علت مشکلات مالی بعید می دانم این کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی شود.
 
روای روانبخش یک از معدود کتاب‌های استانی است که به خاطرات یک خبرنگاراز دفاع مقدس می‌پردازد اما متاسفانه بازهم در پیچ و خم‌های مالی و اداری معطل ماند و به رغم اینکه بیش از یک سال از اتمام نوشتن این اثر می‌گذرد، باز هم به رونمایی نرسید. کاش متولیان فرهنگ و رسانه یاری کنند و زودتر این کتاب به چاپ برسد.
 
قیصری ادامه داد: کتاب علمدار کربلای ۴ شامل خاطراتی از دوتن از شهدای اقلید و خاطرات محسن پورزارعی رزمنده سال های دفاع مقدس که به قلم خودش مکتوب شده از جمله کتاب‌هایی است که امیدواریم به رونمایی در این هفته برسد.
نظرات بینندگان