کد خبر: ۱۲۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
سخنگو شورای شهر شیراز:

مطالبی مهمتر از دانستن میزان حقوق و مزایای مدیران و سفرهای خارجی در سامانه شفافیت وجود دارد!

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: به نظر ما ارزش های اطلاعاتی که در این 14 بند سامانه شفافیت قرار دارد مهمتر از دانستن میزان حقوق و مزایای مدیران یا سفرهای خارجی آنها است.
مطالبی مهمتر از دانستن میزان حقوق و مزایای مدیران و سفرهای خارجی در سامانه شفافیت وجود دارد!/ باغدارانی که برای سود بیشتر اقدام به خشکاندن باغ خود می کنند...به گزارش شیرازه، سخنگوی شورای شهر شیراز ظهر امروز ششم، آذر ماه در جمع خبرنگاران به تبیین اقدامات شورا پرداخت و گفت: از آغاز به کار شورای پنجم تا کنون 154 مصوبه داشته ایم که شامل 110 لایحه، 23 طرح، 16 مصوبه از شورای قبل و چند مورد نامگذاری بوده است.

نوای قائدی با بیان اینکه اجازه 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شهرداری شیراز برای اجرای پروژه های عمرانی و خط 3 قطار شهری را پیگیری کرده ایم و تلاش داریم تا موانع پیش پای سرمایه گذاران را برطرف کنیم، در خصوص پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری شیراز اظهار داشت: ادامه طرح حریم سبز پروژه کوهسار مهدی، برقراری عدالت در طرح افزایش تعرفه انشعاب آبفا، مسائل زیست محیطی بام شیراز، برون سپاری خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، لایحه حمایت از مساجد و اماکن مذهبی،توسعه پیاده راه ها، طرح جامع گردشگری، طرح جامع نورپردازی شهری و... پیگیری و تلاش هایی را انجام داده ایم.

وی افزود: برخی از پروژه های کلان شهر شیراز تا پایان 98 ادامه دارد و برخی نیز به پایان می‌رسد، با وجود مشکلات اقتصادی اما موظف بودیم که پروژه های عمرانی مصوب گذشته را پیگیری کنیم که انتقاداتی نیز به ما وارد میشد مبنی بر اینکه دنباله رو سازه های بتنی شورای گذشته هستیم اما کارها سرمایه شهر است و با پول مردم کلنگ زنی شده و ما نیز باید به اتمام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز با اعلام اینکه با اتمام پروژه های فعلی، پروژه های جدیدی را در سطح شیراز کلید خواهیم زد، تعدادی از پروژه ها مثل تقاطع غیر همسطح قصردشت با توجه به رویکرد انسان محوری شورای فعلی تعطیل شد اما سایر پروژه ها به قوت خود باقی است که برخی از آنها در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

قائدی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی با وارد کردن 185 دستگاه اتوبوس و خارج کردن اتوبوس های فرسوده، کمک به رانندگان برای خرید اتوبوس ها، پیشرفت خط 2 مترو شیراز، افتتاح تعدادی از ایستگاه های مترو  در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی تلاش شد.

عضو شورای شهر شیراز اذعان داشت: پیگیر بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت بودیم؛ این طرح در کمیسیون معماری و شهرسازی مصوب شد و به دنبال تصویب آن در شورای عالی معماری و شهرسازی هم هستیم تا امکان استفاده بهینه از باغات برای مردم و باغداران فراهم شود.

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: برخی از باغداران وقتی می ‌بینند که کنار باغشان زمین هایی فروخته و ساختمان احداث می شود که سود بیشتری دارد، خودشان اقدام به خشکاندن باغ می کنند!

قائدی اظهار داشت: پیگیری مسائل حریم شهر شیراز یک امر حیاتی است، روستاهای اطراف شیراز به دلیل مهاجرت از سایر نقاط استان گسترده شده و مهاجرانی که به شهر می‌آیند به دلیل گرانی مسکن در شیراز به سمت حریم شهر میروند و حریم شهر نیز به صورت سرسام آوری گسترده می‌شود.

وی افزود: با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی باید ساخت و سازهایی که در حریم شهر می شود را در چارچوب طرح هادی قرار بدهیم.

عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به اینکه چرا علیرغم شعار شفافیت، راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز با حذف سه بند مهم به تصویب رسید، بیان کرد: در حال حاضر تصویب این طرح یک کار بزرگ است چرا که پیش از این امکان دسترسی به اطلاعات به طور مثال مزایده ها و امور واگذار شده به شرکت ها و غیره برای مردم وجود نداشت.

قائدی با اعلام اینکه اجرای کامل این طرح نیاز به زیر ساخت های الکترونیکی دارد که فعلا وجود ندارد و باید به صورت تدریجی فراهم شود، افزود: به نظر ما ارزش های اطلاعاتی که در این 14 بند سامانه شفافیت قرار دارد مهمتر از دانستن میزان حقوق و مزایای مدیران یا سفرهای خارجی آنها است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در خصوص وضعیت مهدی حاجتی و چگونگی ادامه کار کمیسیون حقوق شهروندی، گفت: ما منتظر نظر مراجع قضایی هستیم. کمیسیون حقوق شهروندی ابتکار شورای پنجم بود و تاکنون خللی در آن ایجاد نشده است.
نظرات بینندگان