کد خبر: ۱۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۰

\"مشمشه \" در كمين بازديدكنندگان باغ‌ وحش ارم

رضا كاشي در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به اينكه متأسفانه موضوع وجود بيماري "مشمشه " در باغ وحش پارك ارم تهران فراموش شده است، گفت: چرا مسئولان پارك ارم پيش از آنكه بيماري "مشمشه " در باغ وحش ريشه‌كن شود، اقدام به بازگشايي اين باغ وحش كرده‌اند؟ اگر يكي از كودكان بازديدكننده از اين باغ وحش مبتلا به اين بيماري شود چه‌كسي قرار است پاسخگو باشد؟

وي افزود: بيماري مشمشه بيماري باكتريايي مسري خطرناك است كه اغلب سبب ابتلاي تك‎سمي‌ها مي‌‌شود. اين بيماري بين انسان و حيوان مشترك و به شدت كشنده است و هنوز اين بيماري در باغ‌وحش ارم از بين نرفته است.


از بيني شيرها در باغ وحش خون مي‌آيد

-------------------------------------------------

بيماري "مشمشه " از سال گذشته از زمان مرگ ببر نر وارداتي در باغ وحش ارم مطرح شد كه پس از آن شيرهاي باغ وحش هم مبتلا به اين بيماري شدند.


كاشي كارشناس گربه‌سانان تصريح كرد: در حال حاضر از بيني توله شيرهاي باغ وحش ارم خون مي‌آيد كه نشانه‌اي از بيماري "مشمشه " است و معلوم مي‌شود هنوز اين بيماري در باغ وحش وجود دارد اما باغ وحش به جاي اينكه اتاق ايزوله‌اي داشته باشد كه از آن‌ها نگهداري كند آن‌ها را به اتاق زايمان باغ وحش منتقل كرده است.


وي افزود: با توجه به اينكه عمدتاً دانش‌آموزان براي بازديد از باغ وحش مي‌روند احتمال مرگ بر اثر ابتلا به اين بيماري در اين سنين بسيار بالاست.


كاشي گفت: در حال حاضر تنها يك شير بالغ نر كه عقيم است در باغ وحش ارم وجود دارد كه آن هم مريض است.


وي ادامه داد: از مسئولان باغ وحش و پارك ارم تهران انتظار داريم كه اين‌گونه به راحتي با جان افراد بازي نكنند و تا زماني كه اين بيماري در باغ وحش ريشه‌كن نشده است اجازه بازديد از حيوانات را ندهند.

انتهاي پيام/10

نظرات بینندگان