کد خبر: ۱۲۶۸۳۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

سهم خواهی شورای شهر از شهرداری شیراز تا کی و کجا ادامه دارد؟!

یکی از اعضا شورا خواهر زن خود را به عنوان یک فرد توانمند به مجموعه شهرداری معرفی و اصرار می کند تا وی را به عنوان یک مدیر ارشد در شهرداری منصوب کنند!
سهم خواهی شورای شهر از شهرداری شیراز تا کی و کجا ادامه دارد؟!
به گزارش شیرازه؛ سهم خواهی بعد از شورای حاشیه دومین کلید واژه ای است که در وصف شواری پنجم شهر شیراز می‌توان بکار برد. استخدام دوست و بستگان در مجموعه شهرداری و شورا کار را به جایی رسانده که حتی صدای جریان اصلاحات هم درآورده است! جالب اینجاست که خود اعضای شورا نیز در صحن علنی به آن اعتراف می کنند!

با وجود انتقاد رسانه ها و اعتراض جریان مطبوع شورای پنجم نسبت به این نوع رویکرد منفعت طلبانه اما همچنان مجموعه شهرداری شیراز زیر فشار سهم خواهی اعضا شورا است.

یک روز یکی از اعضا شورا خواهر زن خود را به عنوان یک فرد توانمند به مجموعه شهرداری معرفی و اصرار می کند تا وی را به عنوان یک مدیر ارشد در شهرداری منصوب کنند. روز دیگر رئیس یکی از کمیسیون های شورا فردی غیر متخصص و با سابقه فساد مالی را برای انتصاب به شهرداری معرفی و با فشار و تذکر به جا و نابجا به دنبال گماشتن نیروی خود در بخشی از مجموعه مدیریت شهری است.

احمد رضا دستغیب به عنوان رئیس شورای شهر یا از این سهم خواهی های غیر متعارف خبر دارد و به نوعی مدیریت می‌کند یا بی تفاوت به انتقادها، جایگاه ریاست شورا را پله ای برای رسیدن به منصب های بالاتر می‌بیند و شورا را رها کرده است! یا اصلا توان اداره ریاست شورا را ندارد که در این صورت بهترین گزینه استعفا است.

گفتنی است در پنجمین دوره انتخابات شواری شهر شیراز، مراجع چهارگانه( وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، ثبت احوال) عدم احراز صلاحیت برخی از اعضا لیست امید را به فرمانداری شیراز اعلام می کنند. حیدر عالیشوندی فرماندار وقت ( رئیس هیئت اجرائی انتخابات) به بهانه ای و با حمایت یکی از نماینده های اصلاح طلب شیراز در مجلس که عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بود، استعلام منفی این چهار سازمان را نادیده و مجوز حضور اعضای مشکل دار لیست امید را به کارزار انتخابات صادر می کند!
اقدام عجیب فرمانداری نه تنها موجب بهت و تعجب و اعتراض فعالین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر می شود بلکه بی اعتمادی را در بررسی صلاحیت ها در بین افکار عمومی ایجاد می کند.
عالیشوندی امروز در حالی دوران بازنشستگی را طی می کند که در خوشبینانه ترین حالت، مدیریت شهری شیراز باید حداقل به مدت سه سال دیگر تبعات تایید صلاحیت غیر قانونی برخی از اعضا شورای شهر را تحمل کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
0
و ایضا همکاری آقای محمد رضا رضایی کوچی نماینده باصطلاح اصولگرای جهرم در جهت تایید صلاحیت این آقایان و بانوان
رضا م
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
0
نیروهای دیگری هم در شهرداری مشفول شدن اتفاقا پست مدیریتی هم دارند. مثلا پسرخواهر زن یکی دیگر از اعضای شورا در یکی از بهترین مناطق شهرداری معاون شده! اون هم صفر کیلومتر بدون هیچ سابقه ای!!! نیروی شرکتی هم هست!
حالا خود اعضای شورا که نیستند. یکی از افراد تازه وارد بدون هیچ رزومه ی قابل قبولی که صرفا روزنامه نگار بوده شده سرپرست دوتا اداره کل مهم تازه نیروی شرکتی هست! قحط الرجال است در مجموعه ی شهرداری؟؟؟؟
ایشان به کدام عضو شورا وصل هستند؟
تازه هم حزبی ها که اومدن مدیر شدن
كارمند شهرداري
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
0
با سلام شيرازه عزيز
بعضي از نيروها هم فشار اعضاي شورا نيست، مثلا اون بنده خدايي كه مديركل دوتا أداره كل مهم شده سفارش چه كسي است؟؟؟؟ استخدام هيچ جايي هم نيست تازه به شهرداري وارد شده!!! واقعا إينو كجاي دلمون بذاريم.
نجمه م
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
1
شیرازه جون خدایی این خواهر زن توانمنده!
والا هر چه خوبیه خدا به این داده! دکترا نداره که داره مدیر نیست که هست، کارمند رسمی نیست که هست! باهوش، سخنور، برنامه ریز، باسواد، فعال، جوان و با انگیزه، متین، با شخصیت، نجیب و باوقار.
دیگه باید چطوری باشه تا شما بگین توانمند؟
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
2
شیرازه محترم
اولا این خواهر زن محترمی که اسمشون اوردید یکی از نیروهای توانمند با رزومه قوی و مدرک تحصیلی دکتری و سابقه مدیریتی چندین ساله در یکی از سازمانهای مهم استان فارس هستند.
ثانیا رابطه فامیلی داشتن با اعضای شورا یا اعضای هر نهاد و سازمانی،دلیلی نمیشه که فردی را از حقوق اجتماعی محرم کرد.
ناشناس
این سخن شما زمانی درست است که از بین افراد دارای صلاحیت آزمون و مصاحبه و رزومه کار گرفته شود و از بین آنها فردی که بیشترین امتیاز را بیاورد استخدام شود. حالا اگر این فردی که بالاترین امتیاز را احراز کرده ، نسبت خویشاوندی هم داشته باشند، مساله حل است چرا که با شایستگی این منصب را احراز کرده است. حالا آیا اینگونه شده که شما دم از مدرک تحصیلی دکترا( که امروزه گرفتن مدرک دکترا بسیار آسان شده) می زنید.
بانوی دغدغه مند شیراز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
1
با سلام و عرض ادب خدمت سايت شيرازه عزيز
به شخصه اعتقاد دارم كه به اصول خاصي مقيد هستيد اما نكته اي كه در متن اشاره و آن را تيتر كرديد باعث شد كه به عنوان يكي از بانوان دغدغه مند شهرداري اين متن را براي شما بنويسم. از شما خواهش ميكنم تر و خشك را با هم نسوزانيد، هميشه هم سفارشات فاميلي بد نيست البته بنده با شناختي كه از خانم دكتر دارم ايشان فرد توانمند و شناخته شده اي است و نياز به سفارش نيست، به شخصه اعتقاد دارم كه ايشان يكي از بي نظيرترين انتصاب هاست. چرا كه ويژگي هايي كه دارند گواه اين مطلب است، فردي خوش برخورد، فروتن و مقيد به اصول اخلاقي كه اگر درخواستي از ايشان شود با صبر و متانت پيگيري مي كنند و فارغ از هر موضوعي حامي و مشوق هستند. از شما انتظار داريم حداقل با اينگونه مطالب فرصت سوزي نكرده و افراد تاثيرگذار و مدير را حاشيه سازي نفرماييد.
آن چيزي كه امروزه در مديريت ها مغفول هست از جمله تعهد و تخصص كه ايشان اين موارد را دارند. فكر ميكنم ورود زنان توانمند همراه با يك الگوي مديريتي خاص و روابط انساني موثر و كارآمدي كه دارند نور اميد را در زنان مجموعه ي شهرداري را روشن كرده و فرصت را براي آنها جهت احراز پست هاي مديريتي فراهم ميكند.
نادان
نویسنده متن بالا خانم ....
امضاء : خواهر زن...