کد خبر: ۱۲۶۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

علاقه آلمانی ها به همکاری با تجار و بازرگانان ایرانی/ افزایش همکاری اقتصادی میان استان فارس و آلمان

معاون سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش خصوصی، تجار و بازرگانان کشور آلمان بسیار علاقه مند به ایجاد مراودات تجاری با تجار کشور ایران به ویژه تجار استان فارس و شهر شیراز هستند.
به گزارش شیرازه، الیور اشتاکنبرگ، در دیدار با نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس در شیراز گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصاد ایران، آلمانی ها به دنبال بررسی شرایط ایران و کشف راهکار برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی خود با فعالان اقتصادی ایرانی هستند.

وی ادامه داد: 2 کشور ایران و آلمان تحت شرایطی و به رغم میل باطنی، ناگزیر به تغییر سیاست های خود در قبال یکدیگر شدند.

معاون سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی متعهد به حفظ حضور ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستند و نیاز است که کشور ایران هم در این زمینه صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین ما در سفارتخانه به دنبال تسهیل شرایط و فرآیند صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی ایران به کشور آلمان هستیم که به زودی در این زمینه اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

اشتاکنبرگ در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم انجام اقدامات لازم برای تقویت مراودات استان فارس و کشور ایران تاکید و بیان کرد: به دنبال شناسایی قابلیت ها و توانمندی های استان فارس در بخش های مختلف هستیم چرا که شنیده های ما حاکی از این است که این استان از ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف برخوردار است.

او افزود: به زودی هفته آلمان در شیراز برگزار می شود و زمینه های فرهنگی، آموزشی و تحصیلی نخستین گام برقراری مراودات ما با استان فارس خواهد بود.

اشتاکنبرگ گفت: از سوی دیگر ارتباط و مذاکرات خوبی مابین دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان برقرار شده که می تواند بر تقویت روابط طرفین بیافزاید.

زمینه افزایش همکاری اقتصادی میان استان فارس و آلمان وجود دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در دیدار با معاون سفیر آلمان در ایران گفت: مراودات تجاری ایران و آلمان در سالهای گذشته دستخوش تغییرات شده که از دلایل آن می توان به وجود بازار بزرگ ین در ایران و تحریم ها بوده است.

محمد صادق حمیدیان اظهارداشت: استان فارس حدود هفت دهم مساحت کشور، پنج و شش دهم درصد جمعیت،چهار و هفت دهم تولید ناخالص داخلی و تولید ۱۱ درصد محصولات تولیدی کشاورزی کشور ایران را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر بیشترین صادرات ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشترین واردات ما از چین و امارات متحده عربی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در ۲۰ سال گذشته جایگاه بالای تجارت کشور آلمان با ایران به ویژه در زمینه ماشین آلات کشاورزی تنزل یافته در حالی که تکنولوژی آن کشور برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: زمینه های مساعدی برای برقراری ارتباط اقتصادی مابین استان فارس و کشور آلمان وجود دارد که بخش هایی از جمله گیاهان دارویی ماشین آلات کشاورزی از بخش های مورد توجه است.

حمیدیان عنوان داشت: با در نظر گرفتن شرایط اقتصاد داخلی و خارجی، علاقه مند به افزایش و توسعه فعالیت های اقتصادی با بخش خصوصی کشور آلمان هستیم. 

حمیدیان یکی از الزامات افزایش همکاری ها را تسهیل شرایط حضور تجار ایرانی در آلمان عنوان کرد و افزود: نیاز است سفارت کشور آلمان نسبت به صدور ویزای دانشگاهی و تجاری برای افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و آلمان اقدامات ویژه ای انجام دهد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
09367547854
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷
0
سلام. وقت بخیر. لطفاً درباره قصور و کوتاهی وزارت ارتباطات و بازرسی کل کشور در رابطه با شکایت از تخلفات دهها و صدها میلیاردی و سراسری مبین نت- ایرانسل، همراه اول, مخابرات و تالیا پیگیری مجدانه فرمایید
www.ertebatgaran.blogfa.com
www.instagram.com/ertebatgaran
http://t.me/ertebatgaran