کد خبر: ۱۲۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با شیرازه:

حماسه 9دی آبی بود بر آتش فتنه/عده‌ای خود را میراث‌دار و صاحب انقلاب می‌دانند/ نباید از مطالبه عدالت اجتماعی که از آرمان های انقلاب است عقب نشینی کنیم

زارع حماسه 9 دی را آبی بر آتش فتنه‌ها توصیف کرد و گفت: فتنه تقلب آتشی به میان مردم انداخته بود که با حضور حماسی آنان در 9دی خاموش گشت.
به گزارش شیرازه، سال 1388 برای ملت ایران یک سال پر از فراز و نشیب و حاوی درس‌های مهمی بود و در حماسه 9دی ماه، شکوه و عظمت ملت ایران به تصویر کشیده شد چراکه از هر قشر و با هر تفکری یکصدا خواستار آرامش و امنیت بودند. در ادامه تلخ و شیرین‌ها و درس و عبرت‌های وقایع انتخاباتی را از زبان یک فرهیخته دانشگاهی می‌خوانید.

حبیبه زارع، عضو هیات علمی دانشگاه بوشهر در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به حوادث 88 گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 اقبال عمومی بسیار زیادی وجود داشت و حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات و اختلاف رای 11میلیونی کاندیدای پیروز موجب عقب‎‌نشینی دشمنان ایران شد.

این دانش‌آموخته دکترای فیزیولوژی از دانشگاه شیراز گفت: فضای دانشگاه تا قبل از برگزاری انتخابات بسیار بانشاط بود و هریک از طرفداران کاندیداها با آرامش به ابراز عقیده می‌پرداختند و در کرسی‌های آزاداندیشی با هم به مناظره می‌نشتند اما پس از انتخابات تا حدودی جو دانشگاه نیز ملتهب گشت.

وی با بیان اینکه عده‌ای خود را میراث‌دار و صاحب انقلاب می‌دانند و حضور عضوی غیر از گروه خود بر مسند ریاست جمهوری را برنمی‌تابند، گفت: توقع ما از آقایانی که یاران قدیمی انقلاب بودند بیش از این بود که نتوانند نتیجه انتخاباتی مردم‌سالار را بپذیرند و در این زمینه امتحان خوبی پس ندادند.

این استاد دانشگاه به ضررهای و آسیب‌های التهابات 88 برای کشور اشاره و اظهار کرد: ادعای تقلب و به دنبال آن کشاندن مردم به دعواهای خیابانی، دشمنان را جسور کرد و پس از آن بود که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تشدید شد و فرصت‌های استفاده از دستاورد بزرگ حضور حداکثری مردم در انتخابات از دست رفت.

زارع با بیان اینکه در انتخابات‌ها باید سابقه عملکرد افراد و روحیات آنان به دقت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اکنون همه مردم در انتخابات کاندیدا ندارند و بسیاری از آنان حزب چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارند بنابراین ضرورت دارد احزابی از جمله حزب کارگر، اقتصاددان، معلم و اساتید و غیره تشکیل شوند و از هرکدام یک کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شود. کاندیداهایی که از مردم و دلسوز آنان باشند و مشکلات مردم مستضعف را درک و لمس کرده باشند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما به یک انقلاب فرهنگی نیاز داریم، گفت: عدالت اجتماعی، حکومت مستضعفین و تحقق بخشیدن به آرمان‌ها و احکام دین مبین اسلام از مواضع اولیه انقلاب اسلامی بود که گاهی شاهد عقب‌نشینی در آن‌ها هستیم!

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید در زمینه تبلیغات ارزشی و فرهنگی نوآوری و خلاقیت داشت، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط باید فرهنگ انتخاب درست را در بین مردم تقویت کنند.

زارع حماسه 9 دی را آبی بر آتش فتنه‌ها توصیف کرد و گفت: فتنه تقلب آتشی به میان مردم انداخته بود که با حضور حماسی آنان در 9دی خاموش گشت. حضور مردم در صحنه، انقلابی الهی و مهدوی را رقم زده است که باید همچنان روی حضور با بصیرت در بزنگاه‌های انقلاب تاکید کرد.

وی با اشاره به تقارن سالگرد عملیات شهدای کربلای 4 و 5 با ایام حماسه نهم دی‌ماه خواستار آن شد که مردم و مسئولین راه شهدا را ادامه دهند و تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس بهترین جوانان این مرز و بوم از جان خود گذشتند اکنون مسئولین و مردم نباید اجازه دهند خون آنان پایمال شود و برای پایمال نشدن خونشان باید راهشان که راه انقلاب اسلامی است را ادامه داد.
نظرات بینندگان