کد خبر: ۱۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

تجهیز ایستگاه‌های متروی شیراز به جایگاه دوچرخه

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: در آینده نزدیک، تمام ایستگاه‌های مترو در شیراز به جایگاه دوچرخه تجهیز خواهد شد تا امکان استفاده از این وسیله نقلیه سالم برای شهروندان فراهم شود.
تجهیز ایستگاه‌های متروی شیراز به جایگاه دوچرخهبه گزارش شیرازه، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده روزافزون از سوخت‌های فسیلی و افزایش ترافیک شهری، تمام کلانشهرها را با معضلات متعددی روبرو کرده است، گفت: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان داده که توسعه استفاده از دوچرخه، بهترین راهکار برای مقابله با این معضلات است.

حسن مرادی گفت: دوچرخه با مزایای منحصر به فرد مانند ارزانی، بی نیازی به سوخت، تاثیر کاهشی بر ترافیک و تاثیر مستقیم بر سلامت افراد و جامعه، می تواند یکی از وسایل نقلیه مکمل مترو باشد.

او گفت: یکی از عمده ترین راهکارهایی که برای دست یابی به توسعه پایدار شهری مطرح شده، استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقلی پاک مثل مترو و دوچرخه است .

رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به تلاش این سازمان برای نیل به ساختار یکپارچه حمل و نقل با جانمایی جایگاه ‌ های پارک دوچرخه در کنار تمامی ایستگاه‌های مترو در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد که این امکان به زودی فراهم شود.

مرادی با اشاره به تجهیز ایستگاه ‌ های متروی شهید آوینی، نمازی و شاهد شیراز به جایگاه پارک دوچرخه، گفت: با توجه به پیاده ‌ سازی طرح استفاده از دوچرخه به صورت یکپارچه و با همکاری سازمان‌های ذیربط و در راستای سیاست ‌ های انسان محوری و با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، ایستگاه ‌ های متروی شیراز نیز به زودی به طرح همگانی دوستی با دوچرخه ملحق و جایگاه پارک دوچرخه در کنار تمامی ایستگاه ‌ ها تعبیه خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح با هدف بهبود زندگی شهروندان و هماهنگ با سیاست‌های کلان حمل و نقلی است، عملاً خطوط تغذیه کننده ایستگاه ‌ های مترو که قبلا توسط وسیله ‌ های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مینی بوس و با هماهنگی سازمان حمل و نقل مسافری برنامه ریزی شده بود، با ورود دوچرخه تکمیل خواهد شد.

مرادی گفت: با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه سواران مهیا شده و دوچرخه سواران بدون داشتن هیچ گونه دغدغه‌ای می توانند برای جابجا شدن در نقاط مختلف شهر از مترو استفاده کنند.
ایسنا
نظرات بینندگان