کد خبر: ۱۲۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

تفریحات مالزی در تور مالزی

تفریحات مالزی در تور مالزی

خرید کردن، رفتن به اسپا، دیدن اماکن گردشگری و تفریحی و خلاصه هر کاری که در کوالالامپور مالزی برای انجام دادن انتخاب می کنید، به طور حتم جزو محبوب ترین کارها و خاطرات به یا ماندنی شما از پایتخت مالزی خواهند بود.

سفر به شهر بزرگی مثل کوالالامپور و تجربه کردن بهترین ها در آن، کار راحتی نیست اما می توانیم تضمین کنیم که لیست تفریحاتی که در این مطلب آورده شده جزو بهترین تفریحات در کوالالامپور در تور مالزی می باشد. این کارها به شما کمک می کند به روش های مختلف از وقتتان در این شهر زیبا به بهترین شکل لذت ببرید. درکوالالامپور لذت بردن از گشتن و تفریح می تواند رفتن به بهترین مراکز خرید بیشتر به قصد تفریح و کمی هم خرید کردن، تست کردن غذای رستوران های محلی و دستفروش ها، همراه شدن با تور ماجراجویی با هلیکوپتر یا طبیعت گردی، پیدا کردن موارد بسیار فوق العاده برای انجام دادن در داخل و اطراف شهر و کارهایی از این دست باشد. کارهایی که در کوالالامپور مالزی می توانید انجام دهید به قدری زیاد اند که احتمالا برای انجام همه آنها وقت کم می آورید.

دانستنی هایی از مالزی و شهر کوالالامپور

۱) گرچه زبان رسمی مردم مالزی، مالایی است، اما از آن جا که شهر کوالالامپور بسیار مورد توجه و گردشگرپذیر است، افراد بسیار زیادی را خواهید دید که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

۲) تفاوت ساعت مالزی با ایران دقیقا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است و ساعت مالزی از ایران جلوتر است.

۳) کشور، مالزی دولتی سکولار دارد که دین رسمی آن اسلام می باشد و ۶۱% از جمعیت مردم را مسلمانان تشکیل می دهند. با این حال طبق قوانین موجود در این کشور، آزادی دینی قابل توجهی در مالزی و کوالالامپور به چشم می خورد.

۴) خوب است بدانید بیماری هاری در مالزی بسیار شایع است، بنابراین هرگونه گازگزفتگی از سوی حیوانات را جدی بگیرید و برای مداوای آن حتما به پزشک مراجعه کنید. در جنگل های بارانی و گرمسیری مالزی، حیوانات بعضا خطرناکی وجود دارد که باید پیش از شرکت در تورهای طبیعت گردی از آن ها اطلاع داشته باشید. به طور مثال زالوها، مارها (برخی از مارها بسیار سمی و کشنده اند)، ماکاک ها (نوعی میمون کوچک که گاهی کیف قاپی می کنند) و اورانگوتان (گاهی حمله می کنند) از آن جمله اند. خوب است بدانید در مصب های گل آلود احتمال حمله تمساح آب شور وجود دارد، در صورتی که به زیر کشیده شوید، احتمال خطر مرگ هم وجود دارد.

۵) سالانه جشنواره ها و رویدادهای مختلفی در شهر کوالالامپور رخ می دهد که از جمله جشنواره های آن می توان به مواردی چون: جشن سال نوی چینی (۲۸ ژانویه تا ۱۱ فوریه - ۹ تا ۲۳ بهمن)، جشن تایپوسام در غارهای باتو (۹ فوریه - ۲۱ بهمن)، جشنواره بالن (۱۰-۱۲ مارس - ۲۰ تا ۲۲ اسفند)، جشنوراه راک کوالالامپور (آوریل و می - فروردین و اردیبهشت)، جشنواره بین المللی جاز (می - اردیبهشت)، حراج بزرگ مالزی (انتهای ژوئیه تا آگوست - اواسط تیر تا انتهای مرداد) و ... اشاره کرد.

خرید کردن در کوالالامپور مالزی

به گزارش سفر باتو ، کوالالامپور بهشت خرده فروشی است. در کوالالامپور تعدادی از بزرگترین مراکز خرید (مال) آسیای جنوب شرقی را می توانید پیدا کنید. سوانکی باکیت بین تانگ، محبوب ترین و معروف ترین مرکز خرید در کوالالامپور می باشد؛ درحالیکه در سوریا KLCC برندهای انحصاری بین المللی قرار گرفته اند. اگر به دنبال کیف های طراحی شده ساختگی، لباس ها و DVD های قاچاق هستید، جایی که باید بروید خیابان پتالینگ است که مرکز اجناس تقلبی در کوالالامپور است. اما به خاطر داشته باشید که باید چانه زیاد بزنید تا معامله خوبی داشته باشید. بیشتر بدانید : دیدنی های گرجستان در تور گرجستان

بازدید از جاذبه های مذهبی

جاذبه های مذهبی نیز جزو مناطق دیدنی کوالالامپور به شمار می آیند. بیشتر آن ها رایگان هستند و در ناحیه چاینا تاون قرار دارند. شما همچنین می توانید از جاذبه هایی که در اطراف غار باتو نیز وجود دارند، دیدن کنید. شما با بازدید از این جاذبه ها، علاوه بر سنت های مذهبی را فرهنگ مردم مالایایی نیز آشنا خواهید شد.

صخره نوردی در دیواره های غار باتو

اگر لوازم صخره نوردی را خودتان به همراه داشته باشید، این تفریح رایگان است. بالا رفتن از دیوار پشتی از بوتو کیو یک فعالیت مورد علاقه برای بسیاری از مسافران ماجروجو است که به دنبال چیزی بیش از یک سفر ساده هستند. دیوارهای صخره ای عمودی از مبتدی (حتی برای کودکان) تا پیشرفته طبقه بندی شده اند و می شود گفت که در کل بیشتر یک تفریح جالب هستند تا اینکه آن را بتوان یک چالش سخت نام گذاری کرد.

طبیعت گردی در کوالالامپور

اگر به فعالیتی پر چالش تر از قدم زدن در پارک علاقه دارید، می توانید به یکی از مسیرهای طبیعت گردی بوکیت گیسینگ یا بوکیت ناناس در تور مالزی بروید. مسیرهای بسیار خوبی در اینجا وجود دارند که در آن ها تجربه ای جنگل های بارانی استوایی مالزی خواهید داشت. اگر به گرما علاقه ای ندارید بهتر است صبح زود در این مسیرها طبیعت گردی کنید. بهتر است از اسپری های دور کننده حشرات نیز استفاده کنید.

طبیعت گردی در کوالالامپور

تورهای پیاده روی

شما می توانید در یکی از تورهای پیاده روی رایگانی که مناطق دیدنی کوالالامپور را نشان می دهد، عضو شوید. در این تورها یک فرد محلی در نقطه ای مشخص قرار می گیرد و پس از جمع شدن گردشگران، شما را به نقطه های معرف و همچنین جاذبه های پنهان تاریخی می برد. از بهترین مکان های این تورها محله بیک فیلدز، خیابان پتالینگ و روستای تاریخی کامپونگ بارو است.

بازدید از موزه های رایگان

به دنبال موزه های کمتر شناخته شده که تاریخ مالزی را نشان می دهند بروید. موزه پلیس مالزی سطلنتی، به شما تاریخ نیروهای پلی را از اوایل سال ۱۸۰۷ تا به امروز نشان می دهد و همچنین گالری هنر و موزه بانک نگارا، سیستم اقتصادی مالزی را نظیر سکه های قدیمی شامل می شود.

کشف ادبیات محلی

ریدینگز (Readings) محلی است که استعدادهای ادبیات محلی و خارجی در آن جا ماهی یک بار جمع می شوند تا هنر خود و همکارانشان را به اشتراک بگذارند. میزبان این گردهمایی شرون بیکر، ویراستار، نویسده و مدرس است. تمام مردم و گردشگران می توانند در این گردهم آیی شرکت کنند و از داستان های کوتاه، اشعار و اجراهای هنری مانند اجرای موسیقی و … لذت ببرند. خریدهای ارزان مالزی را از دست ندهید.

لذت بردن از موسیقی خیابانی

اگر کمی در ایستگاه قطار کوالالامپور پرسه بزنید با موسیقی دانان بسیار هنرمندی روبرو می شوید که در آن جا اجرای خیابانی دارند. معمولا این هنرمندان از اوایل غروب پیدایشان می شود و شما می توانید از این موسیقی های زنده که بسیار نیز متنوع هستند لذت ببرید.


نظرات بینندگان