کد خبر: ۱۲۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

آرامگاه فرزند امام سجاد معروف به امامزاده زنجیری در شیراز + تصاویر

در ادامه معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه فارس به معرفی آرامگاه امامزاده سیدجلال‌الدین‌بن زین‌العابدین(ع) معروف به امامزاده زنجیری می‌پردازیم.
به گزارش شیرازه، امامزاده سیدجلال‌الدین‌بن زین‌العابدین(ع) معروف به امامزاده زنجیری یکی از بقاع متبرکه شناخته شده شیراز است که در نزدیکی مسجد نصیر‌الملک، زیباترین مسجد استان فارس قرار دارد.

علت معروفیت امامزاده سیدجلال‌الدین بن زین‌العابدین(ع) معروف به سیدالحرمین به امامزاده زنجیری، به‌ این‌ علت است که نصیرالملک به علت اعتقاد فراوان به امام‌زاده مزبور، متهمان را در آنجا زنجیر می‌کرد و اگر زنجیر پاره می‌شد؛ علامت بی‌گناهی شخص خاطی به‌حساب می‌آمد و در غیر این صورت، گناهکار شناخته می‌شد.

این زنجیر اکنون در بالای سردرب ورودی حیاط آستان این امامزاده آویزان شده است؛ ضمن اینکه حرم مطهر این امامزاده بارها توسط نصیرالملک نیز بازسازی شده است.

شیرازی‌ها به این امام‌زاده اعتقاد فراوان دارند و شب‌های سه‌شنبه با حضور در این محل و نذر و نیاز کردن؛ برای برآوردن حاجات به این امام‌زاده بزرگ متوسل می‌شوند.

گنبد بقعه کاشی‌کاری شده و مرقد این امامزاده را معجری از جنس نقره و استیل در بر گرفته است و گفته می‌شود که بقعه آن توسط نصیرالملک ساخته شده است.

آرامگاه امامزاده زنجیری شیراز

آرامگاه امامزاده زنجیری شیراز

آرامگاه امامزاده زنجیری شیراز
انتهای پیام/
نظرات بینندگان