کد خبر: ۱۲۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

بهداشت مدارس، زیر ذره بین کارشناسان سلامت محیط

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، از بررسی وضعیت بهداشت بیش از ۴۰۰ مدرسه زیر پوشش این مرکز، خبر داد.
به گزارش شیرازه، رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز با اعلام خبر بازدید کارشناسان سلامت محیط این مرکز، از مدارس زیر پوشش در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ گفت: این برنامه از ابتدای مهر با هدف بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس و بوفه های عرضه مواد غذایی، در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

حمیدرضا قاسم پور افزود: واحد سلامت محیط این مرکز بر اساس روال سال های گذشته، با بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس و ارتقای بیشتر شاخص های بهداشتی، از تمامی مدارس زیر پوشش بازدید و ضمن ارائه آموزش های لازم، مکاتباتی برای برطرف کردن نواقص موجود، انجام شده است.

مسوول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز با تاکید بر اهمیت رعایت اصول و موازین بهداشتی در مدارس و حفظ سلامت دانش آموزان، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، کارشناسان سلامت محیط با بازدید از تمامی مدارس، وضعیت ساختمان کلاس ها و قسمت های دیگر از جمله آزمایشگاه و وضعیت سرویس بهداشتی را مورد بررسی قرار داده و آموزش های لازم را ارائه کردند.

محمدحسین کیانفر با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم دانش آموزان و عرضه مواد غذایی مجاز در بوفه مدارس، افزود: در بازدیدهای کارشناسان، علاوه بر بررسی وضعیت ساختمانی بوفه های مدارس، مواد غذایی عرضه شده نیز کنترل شد و به برخی از متصدیان که اقدام به عرضه اقلام مواد غذایی غیرمجاز می کردند، اخطار کتبی داده شد.

او یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و لزوم رعایت اصول ایمنی لازم، سیستم های گرمایشی مدارس زیر پوشش نیز بررسی شده است.

مسوول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب اضافه کرد: در این طرح، از ۴۰۱ مدرسه بازدید شد که حدود ۳۵۰ بوفه فعال بررسی و ۱۲۰ مورد اخطار، صادر شد.

کیافر، از خانواده ها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی، مراتب را برای رسیدگی به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان