کد خبر: ۱۲۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

متهمان اصلی اخلال در بازار کاغذ از کشور گریخته‌اند

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه دستگاه قضا متولی ساخت و ساز کشور نیست و شهرداری مسئول است، گفت: در این باره پرونده‌ای به دادگاه لواسان ارجاع نشده است.
متهمان اصلی اخلال در بازار کاغذ از کشور گریخته‌اندبه گزارش شیرازه، جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفتگویی رادیویی اظهار کرد: در بحث کاغذ و ارز اختصاص داده شده ۲ نوع پرونده داریم. گروه اول ارز گرفتند، اما کاغذ وارد نکردند. گروه دوم کسانی بودند که ارز گرفتند، اما با فاکتورسازی به قیمت ارز آزاد فروختند.
 
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه اقدام هر دو گروه سبب بدتر شدن بازار کاغذ شد، افزود: تاکنون ۱۴ نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند و ۳ نفر هم به خارج از کشور متواری شدند.
 
وی با اشاره به اینکه این افراد مجموعا ۱۵۰ میلیون دلار ارز گرفتند، گفت: متهمان اصلی پرونده بازار کاغذ از کشور گریخته‌اند.
 
دادستان تهران با بیان اینکه شرکت‌هایی مانند هانا تجارت ۱۵۰ میلیون دلار دریافت و دو هزار کاغذ وارد کردند، افزود: افرادی که برای دریافت ارز کاغذ اقدام کردند مسئولیتی نداشتند و چند خانم را بردند و شرکت تاسیس کردند و با دریافت کارت بازرگانی توانستند این کار را انجام دهند.
 
 جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه زمانی که این افراد بازداشت شدند اعلام کردند که در جریان موضوع نبودند و به نام آن‌ها کارت و ارز گرفته شده است، اظهار کرد: مشکل اینجا است که با اسم افراد شرکت تاسیس و ارز دولتی دریافت کرده‌اند.
 
۹۰ عنوان جرم در فضای مجازی در حال رخ دادن است
وی با بیان اینکه بستن منافذ فساد از بروز جرائم جلوگیری می‌کند و دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند، بیان کرد: ما مشاهده می‌کنیم که برای یک زن روستایی کارت بازرگانی صادر و ارز دریافت شده است.
 
 جعفری دولت آبادی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی چه مواردی جرم محسوب می‌شود، گفت: در فضای مجازی ۹۰ عنوان مجرمانه مانند دسترسی غیر مجاز به بازی‌های رایانه، تهیه فیلم مستهجن از افراد، نشر اکاذیب و...وجود دارد که به آن‌ها ورود کرده‌ایم.
 
دادستان تهران با اشاره به اینکه ما می‌بینیم که با تهیه یک فیلم کشور را به هم می‌ریزند و امروز فضای مجازی بستر بزرگی برای جرائم است، اظهار کرد: در دادستانی پرونده‌های زیادی در این رابطه تشکیل شده است.
 
پرونده‌ای درباره ساخت‌وساز‌های لواسان به دادگاه ارجاع نشده است
دادستان تهران درباره حواشی‌های اخیر ساخت و سازهای لواسان اظهار کرد: تهران دادسراهای خود را دارد و شهرهای اطراف نیز مراجع قضایی جدا دارند و لواسان هم یک دادگاه بخش دارد.
 
جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازها تنها در لواسان نیست و در کل کشور است، تصریح کرد: اینکه این موضوع فقط در لواسان صورت می‌گیرد؛ یک فرافکنی است.
 
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا متولی ساخت و ساز کشور نیست و شهرداری مسئول است، تاکید کرد: در این باره پرونده‌ای به دادگاه لواسان ارجاع نشده است.
 
دادستان تهران درباره رصد فعالیت شبکه‌های قماربازی و شرط بندی و اینکه برخی از اینها شماره حساب دارند، اظهار کرد: اینها دست سیستم بانکی کشور است و دست ما نیست ما بعد از تشکیل پرونده می‌توانیم ورود کنیم. ما زمانی ورود می‌کنیم که نهادهای امنیتی به ما گزارشی بدهند.
 
 جعفری دولت آبادی گفت: ما بارها توصیه کرده‌ایم که مردم به هر کسی اعتماد نکنند و پولشان را به دست هرکسی ندهند پرداخت سود به افراد اشکال دارد و چند ماه پیش پرونده‌ای تشکیل شد و اموالی از متهم به دست آمد متهم درخواست مهلت کرده است.
 
وی بیان کرد: اما نکته این است که مالی که از متهم به دست آمده کمتر از ارزش مالی است که از مردم گرفته است متهم تا آنجایی که توانسته است همکاری کرده است و پیشنهاد کرده تا ساختمانهایش را بسازد.
 
امنیت غذایی با سلامت و بهداشت فردی و عمومی افراد جامعه مرتبط است
دادستان تهران درخصوص استفاده از ذرت دامی و پرونده‌ای که برای آن دو شرکت ایجاد شده است، گفت: امنیت غذایی یکی از مهمترین امنیت‌هایی است که به سلامت و بهداشت افراد و امنیت عمومی برمی‌گردد، لذا وقتی دستگاه‌ها گزارش دادند اقدامات خوبی انجام شد.
 
جعفری دولت آبادی گفت: دو خط تولید توقیف شد اما ما شنیدیم که حریرچی گفته است که استفاده از ذرت دامی اشکالی ندارد، اما در جایی دیگری وزارت بهداشت گفته است که این کار تخلف بوده است.
 
دادستان تهران  اضافه کرد: این پرونده در کرج مطرح شده است و باید منتظر نظر دادگاه باشیم و از وزارت بهداشت هم می‌خواهیم نظارت‌های خود را افزایش دهند.
 
دادستان تهران درخصوص عدم بازگرداندن دلارهای حاصل از صادرات در سامانه نیما گفت: ما در بحث پتروشیمی و ارزهای حاصل از فروش مواد پتروشیمی یک پرونده مهمی داریم که اوایل سال رسیدگی به آن آغاز شد و چند ماه است مشغول کار بر روی آن هستیم.
 
جعفری دولت آبادی گفت: این شرکتها ارزها را نمی‌آوردند و از طریق ۲ صرافی بزرگ و ۱۵ صرافی کوچک ارزها را در بازار وارد می‌کردند اما بعد از ورود رئیس جمهور وضعیت بهتر شد که ارزش آن ۸ هزار میلیارد دلار بود.
 
وی درخصوص ساختمان‌های ناایمن و آسانسورهای ناایمن و سرکشی به این ساختمان ها گفت: دادستانی بعد از پلاسکو این وظیفه را در یکی از دادسراها متمرکز کرده است و با همکاری دستگاه‌ها خیلی ساختمان شناسایی کردیم که ۲۴۳ ساختمان با وضعیت بسیار بد گزارش شد که اینها با همکاری شهرداری و دادستانی تذکر کتبی داده‌ایم.
 
دادستان کل کشور گفت: ما به شهرداری گفته ایم از اقدامات شما حمایت می‌کنیم؛ البته یکی از این مناطق بازار تهران است که بحث‌های مربوط به میراث فرهنگی دارد و شرایطش هم به لحاظ عدم حصول دسترسی به برخی معابر خوب نیست.
 
قاچاق دام زنده جرم است
جعفری دولت آبادی  اظهار کرد: ما امروز به همه دستگاه‌ها می‌گوییم کمک‌تان می کنیم  و برای رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن مثل پلاسکو این دستگاه و آن دستگاه نگویند به ما ربطی نداشته است.
 
وی درباره قاچاق دام زنده و اینکه چه کسی باید جلوی آن را بگیرد گفت: قاچاق جرم است؛ اگر اسم دارید که در تهران کسی فعالیت دارد به ما اعلام کنید.
 
دادستان تهران گفت: این کار در هر مرزی رخ بدهد جرم است و ما می‌خواهیم اگر مردم اطلاعی از افراد دارند به ما اطلاع دهند اما ما آن چیزی که پیگیری کردیم مشخص شد این موضوع در استانهای مرزی در حال رخ دادن است.
باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان