کد خبر: ۱۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
هشدار مدیریت بحران فارس در پی بارش های متناوب؛

کشاورزان تمهیدات لازم را پیش بینی کنند/ جاده ها لغزنده است/ مه در کمین رانندگان

مدیرکل مدیریت بحران فارس با اعلام شدت فعالیت سامانه بارشی درباره جاری شدن سیل، رعد و برق و وزش تندباد شدید هشدار داد.
به گزارش شیرازه، مدیرکل مدیریت بحران فارس با اشاره به سامانه بارشی که از بامداد دیروز نواحی شمال، غرب، مرکز و جنوب غرب استان را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی و نیز به دلیل بارش برف و پی آمد آن لغزندگی در محور‌های کوهستانی استان می‌شود.

رحیم آزادی افزود: مسیر جاده‌های کوهستانی مه آلود پیش بینی می‌شود و احتمال کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق خواهد بود، بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.

آزادی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ و همچنین عشایر از چرای دام در مناطق مرتفع و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: خودداری از سفر‌های غیرضروری در جاد‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت ضرورت دارد.

همچنین سرهنگ دهقانی رئیس پلیس راه‌های شمال فارس با اشاره به بارانی بودن جاده‌های خرم بید، سعادت شهر، شیراز – کازرون، شیراز- اصفهان، نورآباد، شیراز –سپیدان، قائمیه، اقلید، فیروزآباد، جهرم، داراب، نی ریز و خرامه گفت: رانندگانی که قصد تردد از این مسیر‌ها را دارند حتما سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با سایر خودرو‌ها را رعایت و از سبقت غیر مجاز پرهیز کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس نیز اعلام کرد: رانندگان در محور جدید دشت ارژن به کازرون، کوار - گردنه موک به علت مه گرفتگی و کاهش دید افقی با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

حمید احمدی از رانندگانی که قصد سفر به نقاط صعب العبور و سردسیر دارند خواست تجهیزات ایمنی بویژه زنجیر چرخ، لباس و پوشاک گرم همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت و از عجله و شتاب خودداری کنند.

بر اساس گزارش هواشناسی استان فارس سامانه بارشی تا روز یکشنبه 28بهمن ماه در استان فعال بوده و این سامانه با وزش باد و کاهش محسوس دما همراه است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان