کد خبر: ۱۲۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
بهانه‌ی رسانه‌های حامی دولت برای فرار از پاسخگویی؛

همه چیز تقصیر «دولت قبل»، «پایداری» و «سپاه» است/ روحانی۹۲: والله اگر مشکلات راه حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم

«همه چیز تقصیر بقیه است و دولت از اشتباه مبراست» این تنها استدلال حامیان رسانه‌ای دولت در این ایام بوده است. از نظر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، مشکلات امروز حاصل سنگ‌اندازی نهادها و خروج امریکا از برجام است و روحانی و اصلاح‌طلبان در ایجاد وضع موجود تقصیری ندارند. دروغ واضحی که چندمثال ساده آن را برملا می‌کند.
به گزارش شیرازه، توپ‌خانه‌ی رسانه‌ای حامیان روحانی باز هدف خود را بر روی تخریب مخالفان و مظلوم‌نمایی قبیله‌ی خود تنظیم کرده‌اند و هر روز به آتش این توپخانه نیز اضافه می‌کنند. دیروز دوشنبه 6 اسفند 1397 روزنامه‌ی آفتاب یزد با انتشار مطلبی تحت عنوان «طرح استیضاح پایداری‌ها و چند سوال» با لجن‌پراکنی علیه مخالفان روحانی، دولت را از اشتباهات مبرا دانسته و می‌گوید:

    « بی‌گمان سهم نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان جبهه پایداری در وضع موجود کشور کمتر از دولت نیست. مجتبی ذوالنور و هم‌فکرانش باید صادقانه پاسخ دهند: « سهم دولت روحانی در ایجاد مشکلات کنونی به نسبت دیگر نهادها و مانع‌‌تراشی‌‌های دیگران چقدر است و مهم‌تر اینکه چند درصد مشکلات عدیده این روزهای مردم به خاطر عملکرد دولت قبلی است؟ در این شرایط پیچیده اقتصادی طرح استیضاح‌های سیاسی، جامعه را با سختی‌های بیشتر مواجه نمی‌سازد؟ اگر برجام نبود، اوضاع ایران نسبت به امروز بهتر بود یا مدت‌ها قبل باید اتفافات امروز کشور را تجربه می‌کردیم؟» » 
 
 
 
با این که به صورت جدا هر کدام از این شبهه‌های نخ‌نما شده در رجانیوز پاسخ جدی داده شده‌اند و جای هیچ اما و اگری را در این موارد باقی نگذاشته‌اند، اما به بنای روشنگری بازهم برخی از این موارد را شرح می‌دهیم.
 
همانطور که در ابتدا گفته شد، حامیان روحانی برای مبرا کردن قبیله سیاسی خود از اشتباهات سهمگینی که وضع امروز را رقم زده‌اند، هر روز به دنبال پیدا کردن مقصری جدید برای فرار از پاسخ‌گویی‌اند تا مشکلات را گردن دیگران بیاندازند.
 
در همین راستا آفتاب یزد مدعی شده است که سهم پایداری کمتر از سهم دولت در ایجاد وضع موجود نیست و در ادامه گفته است که قسمتی از مشکلات تقصیر نهادهایی بوده که سنگ اندازی کرده‌اند و قسمتی نیز میراث دولت‌ قبل است.
 
 
تصویب بیست دقیقه‌ای برجام را باور کنیم یا ادعای سنگ‌اندازی را؟
 
در این‌باره باید گفت منظور اصلاح‌طلبان از سنگ‌اندازی چیست؟ و نهادهایی که گفته می‌شود کدام نهادها هستند؟ ابتدائا باید بیان شود که حسن روحانی تنها رییس جمهوری در تاریخ جمهوری اسلامی بود که اجازه مذاکره با آمریکا را پیدا کرد تا جایی که طرفداران و نزدیکان محمود احمدی نژاد به این مسئله معترض بودند که چرا نظام به روحانی اجازه‌ی مذاکره با آمریکا را داده‌ و به دولت احمدی‌نژاد این اجازه را نداده است.
 
جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد که در حلقه بهاری ها قرار دارد قبلا در مصاحبه‌ای به طور واضح از تلاش احمدی نژاد برای تابوشکنی در مورد رابطه با آمریکا خبر داد و در ادامه گلایه کرد که چرا اجازه ندادید دولت ما با آمریکا رابطه برقرار کند! او گفته بود:

    «چرا از درخواست احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه عادلانه با آمریکا استقبال نشد اما روحانی با کمترین هزینه انجام داد؟ »

 
بنابراین ادعای سنگ اندازی آن هم در شرایطی که تنها روحانی اجازه مذاکرات را داشته و برجام او طی بیست دقیقه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، از اساس پوچ و باطل است. گویا اصلاح‌طلبان فراموش کرده‌اند که به راحتی آب خوردن برجام را که حرف و حدیث و مناقشات بسیاری پیرامون درست و غلط بودن آن شکل گرفته بود در بیست دقیقه به تصویب رساندند! شاید برای آن‌ها بیست دقیقه هم سنگ‌اندازی محسوب می‌شود!
 
 
سپاه می‌سازد، روحانی افتتاح می‎‌کند؛
 
از طرفی بیان این مسئله که نهادهای خاص با دخالت در امور دولت دست دولت را بسته‌اند نیز یک نوع دروغ واضح و آشکار است. دروغی که توسط خود دولتی‌ها برملا شده است. همه می‌دانند که منظور اصلاح‌طلبان از نهادهای خاص، سپاه پاسداران انقلاب اسلامیست. آن‌ها به کرات این دروغ را جار می‌زنند که سپاه با دخالت‌‌هایش در اقتصاد بیشتر از دولت سهم دارد. این درحالیست که به گفته‌ی حسن روحانی، جهانگیری و نوبخت دولت ازسپاه به عنوان یک بخش توانمند برای پیش‌برد اهدافی که توانایی انجام آن توسط دولت وجود ندارد دعوت می‌کند و کار را خود دولت به سپاه می‌سپارد.
 
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
اخیرا حسن روحانی با سفر به هرمزگان، ‎فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس را افتتاح کرد. پروژه‌ای که توسط سپاه پاسداران به نتیجه رسید و توانست ایران را صاحب بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان کند. اتفاقی که نه‌تنها نیاز به واردات بنزین به کشور را پایان داده که توانایی صادرات بنزین را نیز در کشور به وجود آورده است. این یک پروژه بزرگ ملیست که سپاه با تلاش فراوان آن را به نتیجه رساند و حسن روحانی آن را افتتاح کرد.
 
 
 
 
 
بنابراین برخلاف آنچه رسانه‌های اصلاح‌طلب و بعضا دولتی‌ها برای فرار از پاسخ‌گویی می‌گویند، سپاه پاسداران نه‌تنها نهادی دست و پاگیر و مسئله‌ساز نبوده است، که اتفاقا ید قدرت دولت در پیشبرد اهدافی بوده که توانایی آن در خود دولت وجود نداشته است.
 
 
اگر برجام نبود چه می‌شد؟
 
یکی دیگر از ادعاهای خلاف واقع رسانه‌های اصلاح‌طلب بر سر مسئله نبود برجام است. آن‌ها مدعی هستند که اگر برجام نبود وضعیت کشور سال 92 به این حال و روز می‌افتاد و برجام یک ثبات پنج ساله به اقتصاد ایران داده است. بر این ادعاها نیز می‌شود با اتکا به سخن مسئولان مذاکره و بیان استدلال‌های منطقی دیگر خط بطلان کشید.
 
ظریف و حسن روحانی که از مروجان اصلی تعامل با آمریکا بودند و در زمان انتخابات سال 92 با بیان این ادعا که می‌توان با آمریکایی‌ها مذاکره کرد و به نتیجه رسید توانستند آرای عمومی را با خود همراه کنند نیز اکنون و بعد از پنج سال در سخنان متعددی ابراز پشیمانی کرده‌اند. حسن روحانی ادامه‌ی مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند و ظریف گفت که درباره امریکایی‌ها اشتباه می‌کرده است.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

 
محمدجواد ظریف در مصاحبه اخیر خود با یک روزنامه سوئیسی اعتراف کرده است که قبل از برجام هم از الان که محدودیت‌های شدید هسته‌ای را پذیرفته‌ایم نفت بیشتری صادر می‌کردیم!
 
روزنامه سوئیسی بازلرتسایتونگ در مصاحبه خود از ظریف پرسید:

    « صادرات نفت ایران از ۲.۵ بشکه در روز به بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافته است؛ آیا این مقدار در دراز مدت کافی است؟  و ظریف در پاسخ گفته بود: «خیر اینطور نیست و کمتر از مقداری است که ما قبل از توافق هسته‌ای و زمانی که تحریم‌های سازمان ملل متحد وجود داشت، می‌فروختیم.»

 
این پاسخ ظریف خود یک اعتراف تاریخیست. اعترافی که روشن می‌کند برجام نه تنها پنج سال از عمر یک ملت را به هدر داده است و به نتیجه نرسیده، که اتفاقا باعث کاهش فروش میزان نفت و به طبع پایین آمدن درآمد کشور هم شده است.
 
بنابراین بیان این ادعا از طرف رسانه‌های اصلاح‌طلب که برجام وضعیت اقتصادی کشور را سامان داده است یک ادعای واهی بیش نیست. از طرفی با نگاه به سخنان تئوریسین‌های اقتصادی اصلاح‌طلبان می‌توان فهمید که اصولا انداختن مشکلات اقتصادی کشور به گردن تحریم‌ها از اساس یک دروغ رذیلانه است. سعید لیلاز از اعضای حزب کارگزاران در سومین کنگره این حزب گفته بود:

    «ظرف ۱۰ ماه گذشته حدود ۳۰ میلیارد دلار گم و دزدیده شد و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان پول در شبکه بانکی که از آن به عنوان مرکز فساد یاد می‌شود، پنهان شده است... رذیلانه‌ترین دروغ این است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی امروز حاصل تحریم است، در حالی که چنین نیست... شبکه بانکی کشور به عنوان مرکز فساد در کشور مقصر است، نرخ تورم در شش ماه گذشته بیش از مجموع نرخ تورم در سال‌های گذشته دولت روحانی بوده و بی عملی دولت روحانی در این مورد عجیب است»

 
به هرحال توپ‌خانه‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌خواهند با نادیده گرفتن مقصران اصلی وضع موجود و بی‌عملی حسن روحانی مشکلات کشور را به گردن دیگران انداخته و مخالفان دولت را مقصر اصلی وضع موجود جلوه دهند. البته آن‌ها نمی‌خواهند به یاد بیاورند که حسن روحانی پس از ثبت نام در انتخابات، در حضور رسانه ها و در برابر چشمان ملت گفت «والله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور راه‌حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم»
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

رجانیوز
انتهای پیام/
نظرات بینندگان