کد خبر: ۱۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۰

نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما:«نود» محصول مافیا است

به گزارش خبرآنلاین اهم مطالب طرح شده در این گفت وگو به این شرح است:

*بر اساس اصل 175 قانون اساسی شورای نظارت بر صدا وسیما مرکب از دو نماینده از قوای سه­گانه کشور به منظور نظارت بر عملکرد صدا و سیما انتخاب می­شوند.اما اساسنامه صدا و سیما به گونه­ای تنظیم شده­است که نظارت­های این شورا هیچ­گونه ضمانت اجرایی ندارد و با وجود اعتراضات و انتقادات فراوانی که از طرف این شورا صورت می­گیرد، این امکان وجود ندارد که نظارت­های این شورا در صداوسیما اعمال شود.همین مساله نشانگر لزوم اصلاح اساسنامه سازمان صدا و سیما است. باید شورای نظارت بر صدا و سیما قدرت بیشتری برای اعمال نظارت خود براین رسانه بزرگ داشته­باشد.

*به اعتقاد من شورای نظارت باید در سیاست­ها و اهداف سازمان صدا و سیما ورود داشته باشد، اما متاسفانه این شورا در حال حاضر چنین اختیاراتی ندارد.

*نمایندگان در حال حاضر انتقادات فراوانی نسبت به عملکرد سازمان صدا و سیما دارند، چراکه سهم مجلس در برنامه­های صدا و سیما بسیار نازل است. همین طور سازمان صدا و سیما در پرداختن به اخبار مجلس و برنامه­های آن تا به حال بسیار ضعیف و جانبدارانه عمل کرده­است. این اقدامات در برخی مواقع در جهت تضعیف جایگاه مجلس هم بوده­است.اینگونه موارد انتقادات نمایندگان مجلس است که به ما هم منتقل شده و ما هم این انتقادات را به اطلاع اعضای شورا و ریاست سازمان رسانده­ایم. همین راستا بنا شده­است در آینده­ای نزدیک گزارش مفصلی از عملکرد صدا و سیما در بخش­های مختلف در تولید و مسائل فنی و مالی تنظیم شود تا در صحن علنی قرائت شود.

*متاسفانه یکی از اشکالاتی که هم اکنون به صدا و سیما وارد است این است که باندهای مافیاگونه در بدنه این سازمان در محتوا،شکل،کمیت و کیفیت برنامه­ها خود را نفوذ داده­است. این موضوع برای صدا و سیما بسیار خطرناک است،چراکه آنچه که باید دنبال شود اهداف و خاستگاه نظام و برنامه­های خود ریاست سازمان باشد.اماتهیه کننده برنامه­ای همچون «نود» فردی است که تا به حال بسیاری از خطوط قرمز و اصول عقاید ملی  و دینی ما را زیر سوال برده­است،اما تاکنون هیچ کس با آن برخوردی هم نکرده­است. این برنامه هم کاملا تقلید از شبکه­های برون مرزی است که با سوالات بسیار سطح پایین فضایی را به وجود آورده­است که در شان مردم ما نیست.

*مسئولین سازمان صدا و سیما باید با انبوهی از ماهواره­ها و سایت­های اینترنتی که در فضای کشور ما فعال است متوجه شده باشند که چقدر نقش آفرین هستند. این امر سبب می­شود که بازنگری در فعالیت­های این سازمان به یکی از مهم­ترین نیازهای این سازمان بدل شود.

نظرات بینندگان