کد خبر: ۱۲۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

بانک کشاورزی نگاه ویژه به متقاضیان احداث گلخانه داشته باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: انتظار می‌رود بانک کشاورزی با نگاه ویژه در جهت رفع مشکلات متقاضیان احداث گلخانه گام بردارد.
به گزارش شیرازه، محمدمهدی قاسمی در نشست "کمیته ویژه توسعه تولید در محیط‌های کنترل شده"یادآورشد: در کنار هر کدام از پروژه‌های "کاشت در محیط کنترل شده" باید یک غمخوار به عنوان پیگیر، معین و مجری باشد تا علاوه بر توجیه دستگاه‌های ذی‌ربط در هنگام نیاز، پاسخگوی سازمان جهاد کشاورزی در ارتباط با پیشرفت توسعه کشت در محیط‎های کنترل شده باشد.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که هنوز فرهنگ گلخانه‌سازی و استفاده از گلخانه در استان فارس نهادینه نشده ، افزود: جهت نهادینه کردن این امر بسته‎ای به نام "روستای گلخانه‌ای" ارائه شده و این بسته شامل شرکت تعاونی، بازرگانی، ثبت برند بوده و در این بسته باید آموزش و توانمند سازی مستمر نیز در نظر گرفته شود.

قاسمی تصریح کرد: ما نیازمند ارتقای توان فنی کارشناسان و متقاضیان توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده هستیم و در این راستا باید از افراد صاحب تجربه، فکر و توان فنی و علمی بالا استفاده کرد و آموزش‌های علمی و اجرایی را به طور مستمر و منسجم در دستور کار قرار داد و افزود: در زمینه آموزش، متقاضیان احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس تا گلخانه‌های بزرگ و پیشرفته در یک سطح اولویت قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در گانت چارت "توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده" مراحل اجرای پروژه باید به طور دقیق مشخص و گام به گام دلایل توفیق یا عدم توفیق بررسی و موانع برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در سال پیشرو محدودیت کشت خیار و فلفل در فضای باز اعمال می‌شود، یادآورشد: بر اساس قانون بهره‌وری، وزارت نیرو مکلف است بر اساس الگوی کشت آب در اختیار کشاورزان قرار دهد.

در این نشست "نقشه اقلیمی توسعه تولید در محیط‌های کنترل شده" ارائه شد، در این نقشه که برای اولین بار تهیه شده تاریخ مناسب کشت سبزی و صیفی در همه شهرستان‌های استان با توجه به نمودار دمایی، رطوبتی، ساعت آفتابی، تابش، سرعت باد و تناسب اقلیمیتعیین شده است.
نظرات بینندگان