کد خبر: ۱۲۸۵۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

آقای استاندار؛ حافظه تاریخی مردم ایران پاک نشده، آدرس اشتباه ندهید!

استاندار فارس باید به این مسئله نیز پاسخ دهد که چطور در دولت های نهم و دهم با وجود تحریم های بی سابقه، عدم مدیریت صحیح کشور علت مشکلات اقتصادی بود اما در شرایط فعلی که آمارهای بانک مرکزی و اقتصاد خانواده ها و رکودبازار و تورم حاکی از اجرای سیاست های نادرست اقتصادی است دولت مقصر نیست!
آقای استاندار؛ حافظه تاریخی مردم ایران پاک نشده، آدرس اشتباه ندهید!
به گزارش شیرازه، استاندار فارس اخیرا گفته است: «در شرایط کنونی دولت از سوی بعضی از افراد که تریبونی در اختیار دارند مورد هجمه قرار گرفته و به عنوان مقصر شرایط اقتصادی معرفی می شود در حالی که بیان هر گونه قضاوتی باید بر اساس شناخت و آگاهی از اقتصاد کلان کشور باشد. آنچه امروز سبب تحمیل فشارهای بین المللی به ایران شده، ایستادگی بر آرمان ها و اهداف به حق نظام جمهوری اسلامی و مردم است»

اظهارات استاندار فارس در حالی است که حسن روحانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفته بود: «والله العلی العظیم اگر مشکلات راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم»

روحانی در اردیبهشت ماه 92 در مورد شرایط اقتصادی کشور گفته بود: «یکی از دلایل تورم کاهش تولید است. هرچند تورم و تحریم با هم درارتباطند اما اگر تحریم هم نمی بود ما تورم را داشتیم. الان دولت نقدینگی را به 7 برابر افزایش داده است. وقتی نقدینگی زیاد باشد، گرانی هم خواهد بود. این کاهش ارزش پول ملی هم به معنای تورم جدید است. ضمن اینکه باید روابط ما با دنیا معتدل و منطقی باشد و همه اینها در شرایط اقتصادی کشور مؤثر است»

رئیس دولت تدبیر و امید که مدعی بود می تواند با مدیریت صحیح از کاهش ارزش پول ملی و رشد نقدینگی جلوگیری کرد، بعد از 5 سال در دولت وی ارزش پول ملی ایران سیر نزولی پیدا کرد و نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم 400 برابر شد!

حال استاندار فارس باید به این مسئله نیز پاسخ دهد که چطور در دولت های نهم و دهم با وجود تحریم های بی سابقه، عدم مدیریت صحیح کشور علت مشکلات اقتصادی بود اما در شرایط فعلی که آمارهای بانک مرکزی و اقتصاد خانواده ها و رکودبازار و تورم حاکی از اجرای سیاست های نادرست اقتصادی است دولت مقصر نیست!

چه خوب گفت آقای رئیس دولت تدبیر و امید که دوران شعر و شعار به سر آمده است!

اظهارات استاندار فارس با واکنش برخی از فعالین رسانه ای استان نیز مواجه شد. میلاد امیری نژاد در این باره در صفحه شخصی ای خود در شبکه های اجتماعی نوشت:«جناب آقای مهندس رحیمی، در جلسه کمیسیون کشاورزی فارس مطلبی نقل فرمودید که جای تامل است:«مقصر جلوه دادن دولت اقدامی دور از انصاف است

اگر دولت و دولت مردها در نظام اسلامی مقصر نیستند پس ما مردم مقصریم؟مگر نه این که رئیس و وزرای دولت در همه سطوح عامل همه بدبختیهای مردم رو دولت های قبل میدانستند ؟آیا دولت با این همه فرصت های بی شمار  و ساختارهای در اختیار  مقصر نیست ؟به نظر می رسد دولت در حال تلاش است به جای پاسخ مناسب از این وضع اسف بار و عذر خواهی از مردم بزرگ ایران  به خاطر تحمل این مشکلات  بلافاصله سیاست های خصمانه دشمن را طرح و پایداری مردم را هدف گرفتند که این دور از انصاف است و ناجوانمردانه است.

برادر بزرگوار اینکه درک شرایط بد اقتصادی حاصل شده در کشور را سخت و دور از فهم ،و منوط به علم وافر و تخصص عالی در حوزه اقتصاد بدانید دور از شان مردم است.

استاندارمحترم، با جسارت وصداقت و شجاعت باید پذیرفت در برخی حوزه های مهم تصمیم سازی کشور تصمیم نادرست اتخاذ گردیده و بخش عمده ای از این معضلات ماحصل آن تصمیمات است و امروز بدون حب و بغض باید اعتراف کرد و مردم این را میدانند.

جناب آقای رحیمی هرچند که در پاسخ به مطلب جناب تان بایستی حرف ها زد و مطلب ها نوشت اما دراین شرایط جای پرداخت به آن نیست اما!

امروز بایستی با کمک بیش از پیش به این مردم که حقا و انصافا همیشه پیش تر از مسئولین در حوزه حفظ دستاوردهای ایران اسلامی تلاش کردند و اعتماد واقعی به جوانان متعهد و متخصص این کشور و استان ،می توان از این معضلات ناشی از تصمیم های نادرست خلاص شد.
دولت مقصر نیست !
مردم مقصراند که به دولت اعتماد کردند و امید بستند»
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
0
نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست

چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم
همام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
0
خدا به دادمان برسد. در این بار گرانی و بی مدیریتی همین را کم داریم که مدیران بجای همدردی با مردم و گره گشایی به دنبال شعار پراکنی و شعار دادن به نفع جناح خود باشند. آقای استاندار محترم فارس! قاعده بازی را درست تشخیص داده اید که با حمایت از جناحی که به آن منتسب هستید ممکن است در آینده برای خودتان جایگاهی بالاتر به دست آورید اما.... دیر به فکر افتادید. لطفا به فکر استان باشید مردم گوششان از این شعارها پر است.