کد خبر: ۱۲۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
یک کارآفرین جوان در گفتگو با شیرازه:

تقویت یک صنعت مادر در فارس به رونق تولید کمک می کند

یک فعال حوزه اقتصادی و کارآفرینی در گفتگو با شیرازه گفت: برای صنعتی شدن استان باید یک صنعت مادر را در استان تقویت نماییم و بعد صنایع زیردستی آن را فعال کنیم.
تقویت یک صنعت مادر در فارس به رونق تولید کمک می کند«امین برحق طلب» یک فعال حوزه اقتصادی و کارآفرینی در گفتگو با شیرازه گفت: سال گذشته اتفاقی در حوزه اقتصادی کشور رقم خورد و دلار 3800 تومانی به دلار 13 هزار تومانی تبدیل شده که یک جهش سه برابری را تجربه کرده و این نکته زمانی حائز اهمیت می شود که بدانیم تقریبا تمامی کالاهای کشور یک تناسبی با قیمت دلار دارند.

وی ادامه داد: تورم را در بخش کالا 60 درصد اعلام کرده اند اما تمامی کالاها سه برابر شده است یعنی درواقع در بخش کالاها و اجناس شاهد تورم 300 درصدی بودیم.

برحق طلب درخصوص کاهش پشتوانه نقدینگی کشور ابراز کرد: وقتی تورم به وجود می آید، شاهد کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار می باشیم و این بدین معناست که ما درجهت افزایش رشد نقدینگی در کشور و کاهش ارزش پول ملی، نقدینگی در کشور بی پشتوانه شده است.

وی بااشاره به اهمیت پشتوانه نقدینگی در کشور گفت: برای افزایش پشتوانه نقدینگی در کشور باید روبه تولید آورده و تولید به معنای ایجاد ارزش افزوده در یک کالا و پشتوانه ایجاد کردن برای یک اقتصاد درون زا می باشد.

این کارآفرین نمونه با بیان اینکه توجه به تولید در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در سال جدید می تواند بسیار تاثیرگذار و کمک کننده باشد، تولید می باشد و علت نام گذاری سال جدید به عنوان رونق تولید نیز همین می باشد.

به گفته وی اگر به سمت تولید، افزایش صادرات و بالابردن ارزش پول ملی حرکت نکنیم، به یک کشور ورشکسته بدل خواهیم شد.

برحق طلب درخصوص موانع تولید در کشور گفت: اولین چیزی که در کشور ما وجود دارد، موانع اصلی در ایجاد کسب و کار می باشد و اگر می خواهیم به تولید روی بیاوریم، می بایست روند ایجاد کسب و کارها در زمینه های مختلف را تسهیل بخشیم.

این فعال اقتصادی گفت: یکی از مواردی که می تواند در استان فارس بسیار به ما کمک کند این است که می بایست استان فارس به طور جد صنعتی شود زیرا ارزش افزوده ای که در صنعت و تولیدات صنعتی می تواند حاصل شود، به شدت بالا و تاثیرگذار می باشد.

برحق طلب ادامه داد: برای صنعتی شدن استان باید یک صنعت مادر را در استان تقویت نماییم و بعد صنایع زیردستی آن را فعال کنیم.

این کارآفرین جوان در مثالی عنوان کرد: اگر بتوانیم کشور را در حوزه لوازم خانگی خودکفا کنیم، ما 70 درصد بازارهای داخلی این حوزه که در اختیار کالاهای خارجی می باشد را می توانیم پس بگیریم.

وی اضافه کرد: بازار 80 میلیونی کشور خودمان را در دست بگیریم و آن را از تولیدات داخلی پر کنیم و حتی فراتر از تولید داخل، بعد از بازار داخلی، به بازار منطقه ای توجه نماییم.

امین برحق طلب با تاکید برجلوگیری از خلق پول توسط بانک ها متذکر شد: باید از صندوق توسعه ملی استفاده کرده، بنگاه های داخلی را فعال کرده و بازارهای داخلی را با رونق تولید در دست بگیریم.

این کارآفرین استان فارسی با اشاره به عوامل تولید بیان داشت: عوامل تولید مواردی هستند که بلوک های ساختمان اقتصاد یک کشور هستند و مردم از آن ها جهت تولید و ارائه کالا و خدمات خود استفاده می نمایند.

وی عوامل تولید را به 4 دسته تقسیم کرد و برشمرد: زمین، نیروی کار، سرمایه و کارآفرینی چهار عامل تولید هر کالا یا خدماتی می باشند.

برحق طلب هر مورد و مانعی که خللی در یکی از چهارمورد عوامل تولید ایجاد نماید را آسیب تولید عنوان کرد.

این اقصاددان با بیان اینکه عزم و اراده جدی تمام نیروهایی که در راستای تولید یک کشور فعالیت می کنند، اعم از وزرا، مدیران و فعالان عرصه تولید را برای حصول موفقیت در عرصه تولید لازم است، اذعان داشت: اگر این عزم و اراده محکم و جدی که باید داشته باشیم را تقویت نماییم، به موفقیت در عرصه تولید نزدیک تر می شویم.

وی با اشاره به نقطه 888 مطلوب یک کشور که 8 درصد تورم، 8 درصد بیکاری و 8 درصد رشد اقتصادی می باشد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه 888 در اقتصاد کشور باید عزم، اراده و امیدواری در پیکره جامعه تزریق شده و خستگی ناپذیر به سمت آن پیش برویم.
نظرات بینندگان