کد خبر: ۱۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید کالای داخلی در مجلس:

رونق تولید سبب تقویت پول ملی می شود/ دولت از نوسانات بازار ارز جلوگیری کند

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در سال جدید با ارایه تسهیلات و ایجاد شرایطی مطلوب و افزایش سرمایه در گردش تولیدکنندگان به تولیدات داخلی رونق بخشیده شود.
به گزارش شیرازه، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر نام گذاری سال 98 به اسم سال رونق تولید عنوان کرد: موضوع اقتصاد و معیشت مردم مهم ترین مسئله امروز کشور است و برای دستیابی به ثبات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت, توجه به تولیدات داخل و رونق تولید بسیار بااهمیت می باشد.

زارع در ادامه اذعان داشت: توجه به تولیدات داخلی و رونق تولید سبب تقویت پول ملی با افزایش حجم تولید ناخالص دائمی می شود.

وی با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه های کشور در سال جدید بر رفع مشکلات و مسائل معیشتی و اقتصادی کشور گفت: در سال گذشته قدرت خرید مردم با افزایش نرخ تورم در جامعه، دولت باید با اقدامات فوری باید نرخ تورم را در کشور کاهش داده و سبب تقویت پول ملی شود.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: بالارفتن تورم، رکود اقتصادی، تحریم، واردات بی رویه محصولات و کالاهای مشابه داخلی سبب تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ شده و حتی در طی چندوقت اخیر این رویه سرعت بیشتری گرفته است.

وی عنوان کرد: باید در سال جدید با ارایه تسهیلات و ایجاد شرایطی مطلوب و افزایش سرمایه در گردش تولیدکنندگان به تولیدات داخلی رونق بخشیده شود.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید کالای داخلی درخصوص بهم ریختگی بازار ارز در سال 97 و ضربه آن به تولید ملی و تولید داخلی گفت: ثبات نسبی در بازار ارز حاکم شده و دولت باید سعی نماید از نوسان بازار ارز جلوگیری کرده تا تولیدکنندگان با خیال راحت به فعالیت در بازار مشغول شده و رونق تولید را سبب شوند.

زارع با اشاره به اصلاح ساختار بودجه و تاکید مقام معظم رهبری اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان در اصلاح ساختار بودجه باید در اولویت قرار گرفته تا در بخش تولید شاهد رونق اساسی باشیم و همچنین بتوانیم با قراردادن مسوق های صادراتی، کالاهای تولیدی داخل را به خارج از کشور صادر کنیم.

وی رفع موانع کسب و کار را از دیگر عوامل مهم رونق تولید عنوان کرد و ابراز داشت: در سال جدید ضمن مهار تورم می بایست حمایت از تولید رنگ واقهی به خود گرفته و علاوه بر رونق کسب و کار، شاهد ایجاد اشتغال در کشور و درآمدزایی های ارزی از طریق صادرات کالا به بازارهای مختلف باشیم.
نظرات بینندگان