کد خبر: ۱۲۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
رئیس کمیته حقیقت‌یاب سیل شیراز در شورای شهر:

تائید انتصاب نابجا در شهرداری شیراز/ در دوره قبل، 5 هزار نفر با رابطه استخدام شدند!

رئیس کمیته حقیقت‌یاب شورای شهر شیراز در رابطه با حادثه سیل گفت: انتصاب‌های ناصواب در شهرداری را تائید می‌کنم، اما این جریان منحصر به دوره مدیریتی جدید نیست و قبلاً نیز مشاهده شده است.
به گزارش شیرازه، عضو شورای شهر شیراز در مورد آخرین خبرها از بررسی پرونده سیل، اظهار داشت: کارشناسان در حال بررسی هستند و با جمع‌بندی مطالعات تا چند روز آینده گزارشی اولیه توسط رئیس شورای شهر در این خصوص ارائه خواهد شد که فعلاً از تشریح جزییات آن به دلیل بحث کارشناسی دقیق، خودداری می‌کنم.

عبدالرزاق موسوی در پاسخ به منتقدان که عدم لایروبی کانال را دلیل سیل شیراز معرفی کردند نیز گفت: این کانال بنا به گفته شهردار یک‌بار لایروبی شده و آن‌گونه که گفته‌اند، همین یک‌بار نیز کافی است و نیاز به لایروبی دیگری نبوده است.

وی همگان را به صبوری تا ارائه گزارش کارشناسان فراخواند و خاطرنشان کرد: با مسائل باید واقع‌بینانه و منصفانه برخورد کرد و تا زمانی که مراجع قانونی نظر کارشناسی خود را اعلام نکرده‌اند، نباید در این خصوص گمانه‌زنی صرف کرد.

وی افزود: به‌هرحال دوستان ما در شهرداری نیز باید در این گزارش پاسخ فنی و کارشناسی خود را در این خصوص ارائه کنند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: به نظر می‌رسد دلیل سیل شیراز حجم بی‌سابقه بارندگی بوده که در دروازه قرآن تا 70 میلی‌متر شنیده می‌شود، یعنی این حجم در 100 سال گذشته در این محدوده بی‌سابقه بوده است.

موسوی اضافه کرد: البته این‌ها گمانه‌زنی است و تا گزارش‌ها توسط کارشناسان تکمیل نشود، نمی‌توان نظر قطعی در مورد حادثه سیل شیراز ارائه کرد.

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد دیگری از سوی منتقدان این روزهای شهرداری شیراز مبنی بر انتصابات ناصواب و بدون در نظر گرفتن تخصص‌های لازم پاسخ داد.

وی خاطرنشان کرد: بنده انتصابات نابجا را در شهرداری تائید می‌کنم و همیشه یکی از منتقدان این موضوع بودم، اما این را هم باید در نظر گرفت که این انتصابات منوط به دوره مدیریت جدید شهرداری نبوده و در دوره‌های پیشین نیز چنین وضعیتی مشاهده‌ شده است.

وی افزود: در دوره مدیریت پیشین شهرداری شیراز 5 هزار نفر بدون اینکه شهرداری به آن‌ها نیاز داشته باشد استخدام شدند و همه آن‌ها نیز با رابطه بود؛ درحالی‌که با همان 7 هزار نیرو شهرداری اداره می‌شد.

موسوی یادآور شد: متأسفانه این نوع انتصابات یک‌روند اشتباه است که در بیشتر سازمان‌ها ازجمله شهرداری دیده می‌شود و باید در خصوص آن فکری جدی کرد.

موسوی افزود: مثلاً در بیشتر انتصابات نمایندگان دخالت می‌کنند و یا حتی در خود دولت این موارد مشاهده می‌شود و مختص شهرداری نیست.

وی ادامه داد: بنده خودم در ده سال گذشته بارها مشاهده کردم که فردی را صفرکیلومتر وارد شهرداری کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: آمار و ارقام در این خصوص وجود دارد و اگر لازم باشد ارائه خواهم کرد.

وی انتقاد منتقدان از شهرداری را سیاسی قلمداد کرد و گفت: اگر آقایان سیاسی برخورد نمی‌کنند پس چرا در رابطه با استخدام‌های بدون نیاز شهرداری پیشین حرفی نمی‌زنند و اشکالی که بر خود آن‌ها وارد است را از دیگران انتقاد می‌کنند؟

وی ادامه داد: چرا به شهردار سابق شیراز کسی ایراد نمی‌گیرد؟ چرا در مورد پرونده‌ای که بابت آن شهرداری 200 میلیارد بدهکار شده کسی حرفی نمی‌زند؟

موسوی همچنین گفت: انتظار ما این است که رسانه‌ها و نخبگان در این مسائل عادلانه قضاوت کنند کاری نداشته باشند که چه کسی عضو کدام گروه و جناح است و تنها حقایق را به مردم بگویند.

این رسانه در راستای رسالت حرفه‌ای خود در بررسی پرونده سیل شیراز بدون یک‌سونگری، با شهردار شیراز هم که این روزها انتقادات زیادی از مجموعه تحت مدیریت وی مطرح است تماس گرفت، اما حیدر اسکندپور ضمن تشکر بابت در اختیار گذاشتن فرصت دفاع از عملکرد، اعلام کرد تا چند روز دیگر که نتیجه گزارش کارشناسان اعلام خواهد شد، صبر می‌کند.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان