کد خبر: ۱۲۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

جامعه را به سمت شادی‌های مشروع هدایت کنیم/ راهپیمایی حماسه حضور برای ظهور در استان فارس برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضایی گفت: مراسم راهپیمایی حماسه حضور برای ظهور در تمام شهرهای فارس از ساعت ١٠ صبح روز یكشنبه، یكم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در جمع خبرنگاران ضمن تبریك اعیاد شعبانیه، به لزوم توجه به موضوع انتظار در مدارس، مراكز علمی و عمومی تاكید و اظهار كرد: انتظار مقوله مهمی برای هدایت جامعه و سیاستگذاران و جزو مسائل اساسی فرهنگی است.

وی با تاكید بر برجسته‌سازی ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان، بیان كرد: برخی تصور می‌كنند كه مكتب شیعه توجه بیشتری به ماتم دارد تا شادی و اساساً اهل عزا هستیم در حالی‌كه اینگونه نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: در برگزاری مراسم دهه مهدویت باید محتوا نیز مدنظر قرار گیرد.

رضایی با بیان اینكه باید جامعه را به سمت شادی‌های مشروع هدایت كرده و الگوهای شادی را به اجرا بگذاریم، تأكید كرد: اینگونه نباشد كه تنها الگوهای مراسم عزاداری را به جامعه ارائه كنیم بلكه شادی، ساختار شكلی و محتوایی دهه مهدویت در فارس باشد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس اظهار كرد: محوریت برنامه‌های دهه مهدویت از نظر مقیاس برنامه‌‌ای و كمیت باید در حد برنامه‌های اربعین باشد با این تفاوت كه در اربعین عزاداری و در روز نیمه شعبان شادی محور قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین با بیان اینكه مراسم راهپیمایی حماسه حضور برای ظهور در شیراز از ١٠ صبح روز یكشنبه، یكم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، گفت: مسیرهای میدان امام حسین(ع)، خیابان كریمخان زند به حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، چهار راه شهدای ١٥ خرداد، لطفعلیخان زند، چهار راه پیروزی به حرم مطهر، خیابان شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی به حرم مطهر و خیابان مصدق، لطفعیخان، سه راه احمدی به حرم مطهر چهار مسیر پیش‌بینی شده برای راهپیمایی است.

رضایی، توزیع شیرینی و شربت در طول مسیر و برپایی غرفه‌های فرهنگی شامل كتاب و كودك و نوجوان را از برنامه‌های جانبی این مراسم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها این مراسم به شكل مشابه برگزار می‌شود، به بیانیه گام دوم رهبری و لزوم توجه به آن در قالب سرفصل‌های آموزشی و برگزاری مسابقات اشاره و تأكید كرد كه تحقق این مهم نباید روی زمین بماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس عنوان كرد: رهبر انقلاب افق‌های روشنی را در این بیانیه به جهت تحكیم حاكمیت دینی و ظهور امام زمان(عج) در قالب موضوع انتظار اختصاص داده‌اند که ویژه برنامه‌های نیمه شعبان می تواند بستر مناسبی برای پرداختن به این موضوع باشد..

انتهای پیام/


نظرات بینندگان