کد خبر: ۱۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

1720 جهادگر بسیجی در سیل شیراز به مردم کمک رسانی کردند/ فارس با تمدن سازی در جهان شهره است

فرمانده ناحیه بقیه الله (عج) شیراز گفت: 45 مقر اسکان برای مسافرین و سیل زدگان شیراز از جمله مساجد ،حسینیه ها ،سوله صالحین و مجتمع فرهنگی شلمچه در سیل شیراز ایجاد شد.
به گزارش شیرازه، آیین تجلیل از بسیجیان جهادگر و مدافعان سومین حرم اهل بیت(ع) سیل اخیر شیراز به همت سپاه بقیه الله شیراز در سالن شهید اسلامی نسب این سپاه برگزار شد.

فرمانده ناحیه بقیه الله (عج) شیراز چهارشنبه در این مراسم با بیان اینکه صحنه های بی نظیری از ایثار در سیل اخیر در سراسر کشور ثبت شد،گفت: 45 مقر اسکان برای مسافرین و سیل زدگان شیراز از جمله مساجد ،حسینیه ها ،سوله صالحین و مجتمع فرهنگی شلمچه در سیل شیراز ایجاد شد.
سرهنگ پاسدار مجید علیپور افزود: دو هزار و 300 نفر مسافر نوروزی و گاه سیل زدگان محله سعدی شیراز در سیل اخیر این شهر توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: بعد از سیلاب 70 هزار و 845 وعده غذا اعم از صبحانه،ناهار و شام بین آسیب دیدگان و مسافرین نوروزی شیراز توزیع شد.


 فارس با تمدن سازی در جهان شهره است
جانشین سپاه فجر استان فارس در این مراسم گفت: سپاه فجر این استان در سیل اخیر کشور به یاری سیل زدگان لرستان، خوزستان و شیراز رفته است.
سردار یدالله بوعلی افزود: استان فارس و شیراز نه تنها در ایران بلکه در جهان به لحاظ تمدن ساز بودن شناخته شده و تاثیر گذار است و اهالی این خطه باید همیشه تعصب جایگاه این دیار را داشته باشند و هرجا که کاری به فارس تکلیف می شود باید نام آن بلند و به شایستگی برده شود.
وی با بیان اینکه فارس اولین استانی بود که روز بعد از رخداد سیل در لرستان به یاری مردم آسیب دیده این استان در پل دختر شتافت،گفت: ظرف سه روز تمام معابر و طی شش روز منازل مردم در منطقه ای از شهر پل دختر که به سپاه فارس واگذار شده بود پاکسازی شد و 240 هزار متر مکعب رمل و ماسه از این منطقه خارج شد.
بوعلی گفت: تمام دستگاه ها و ادارات استان فارس از جمله شهرداری شیراز که نانوایی سیاری در لرستان ایجاد و روزانه ده هزار قرص نان بین مردم آسیب دیده توزیع می کند عملکرد مثبتی در این رخداد داشتند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان خوزستان بیش از 40 روستا و یک شهر در حوزه امداد رسانی دستگاه ها و مردم فارس قرار دارد و به بهترین شکل اهالی این استان در حال خدمت رسانی به هموطنان خوزستانی خود هستند.
جانشین سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: شب گذشته اهالی استان فارس جاده خرمشهر به اهواز را که در اثر سیل مسدود شده بود،بازگشایی کردند و در حوزه البسه،خوراک و کالاهای اساسی نیز روزانه کمک های مردمی ساکنین فارس به دست هم وطنان سیل زده شان در خوزستان می رسد.


 تشکل های مردمی و بسیج در سیل شیراز جهادی عمل کردند
محمدرضا امیری فرماندار شیراز افزود: همه دستگاه‌های دولتی و مردمی از جمله هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج، دستگاه های خدمات رسان ،درمانی،امدادی و ... در سیل اخیر شیراز حداکثر تلاش خود را انجام دادند.
امیری ادامه داد: در این رخداد تلخ هیچ تفکیکی بین پرسنل دستگاه ها و نیروهای مردمی نبود و همه در کنار یکدیگر به آسیب دیدگان کمک رسانی می کردند.
وی با بیان اینکه بین آبگرفتگی و سیل تفاوت وجود داردگفت: روز پنجم و ششم فروردین 98 سیلی بنیان کن در محل دروازه قرآن و محله سعدی شیراز رخ داد که در 50 سال اخیر بی سابقه بود بگونه ای که در کمتر از 15 دقیقه قریب 19 میلی متر باران در این شهر بارید و منجر به رخدادی تلخ شد به نحوی که200 خودرو در هم تنیده شد.
فرماندار شیراز اضافه کرد: با کمک و همت دستگاه های مختلف و مردم ظرف 4 ساعت محل دروازه قرآن پاکسازی و وضعیت ورودی شهر شیراز به حالت عادی بازگشت.
وی اظهار داشت: با کمک نیروهای مردمی مانند بسیج و سایر دستگاه ها بیش از پنج هزار نفر از میهمانان و مسافران نوروزی در شامگاه پنجم فروردین و بعد از بروز سیلاب در شیراز اسکان داده شدند و در مجموع 140هزار نفر ظرف سه روز بعد از این رخداد در سراسر استان فارس اسکان پیدا کردند و عملا حرکتی جهادی در این خصوص شکل گرفت.
امیری افزود: روز بعد از سیل دروازه قرآن ده ها فرآیند برای کمک و حمایت از آسیب دیدگان این رخداد تعریف و همان روز نیز اجرایی شد و قریب به 700 میلیون تومان از سوی دولت بصورت نقدی در این روز به آسیب دیدگان پرداخت شد در صورتی که در شرایط عادی برای هر کدام از این فرآیندها شاید ماه ها زمان صرف شود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: 800 واحد مسکونی در شیراز شناسایی شده که دچار خسارت ناشی از سیل اخیر شده اند که از این تعداد 300 واحد آن در محله سعدی قرار دارد که پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان وام کم بهره به این خانوارها از فردا پنج شنبه 29 فروردین آغاز می شود.


در این مراسم از بسیجیان جهادگر در سیل اخیر شیراز و همچنین بسیجیانی که در حفظ امنیت حرم های مطهر احمدی و محمدی فعال بوده‌اند تجلیل شد.

نظرات بینندگان