کد خبر: ۱۲۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

انتقاد وزیر علوم از افزایش بی‌رویه مراکز آموزش عالی در کشور/ تعطیلی 50 موسسه آموزش عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش بی‌رویه مراکز و مؤسسات آموزش عالی در کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر نیاز به این تعداد موسسه نداریم.
 منصور غلامی بعدازظهر امروز در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم بر ضرورت اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی تأکید کرد و افزود: قطعاً هر برنامه‌ای ممکن است در یک مقطع توجیه داشته باشد، اما پس از گذر زمان نیازمند اصلاح و تکمیل است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح سامان‌دهی آموزش عالی باید اجرا شود.

وزیر علوم اظهار داشت: هم‌اکنون بالغ‌بر 2 هزار و 850 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور فعال است که عمدتاً شامل مراکز کوچک می‌باشند.

 غلامی تصریح کرد: مطالعات و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که کشور ما در حال حاضر به این تعداد موسسه و مرکز آموزش عالی نیاز ندارد و باید وضعیت آموزش عالی کشور سروسامان پیدا کند.

افزایش سطح کیفی دانش‌آموختگان و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دیگر موضوعی بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان جهرم به آن پرداخت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی، سبب افزایش استانداردها در سطوح مختلف و زیر نظام‌های آموزش عالی می‌شود و شبکه‌سازی امکانات، توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان را در پی دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: در راستای حرکت به سمت کیفی‌سازی و نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در یکسال گذشته 50 مرکز که از استاندارد مناسبی برخوردار نبودند، تعطیل شد./ فارس
نویسنده :
شیشه گر
منبع: فارس
نظرات بینندگان