کد خبر: ۱۲۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور:

مبارزه با زمین خواران اولویت است/ برداشت اشتباه از یک فیلم

معاون حفاظت سازمان جنگل ها گفت: مقابله با زمین خواران از اولویت های مهم سازمان حفاظت از جنگل ها و مراتع است و از صحبت های رئیس سازمان در جهرم برداشت اشتباه شده است.
مبارزه با زمین خواران اولویت است/ برداشت اشتباه از یک فیلم
به گزارش شیرازه، بهمن افراسیابی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های انجام شده و انتشار برخی اخبار از شهرستان جهرم افزود: در سازمان، یگان حفاظت وجود دارد اما بازهم زمین خواری و تصرف وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها این موضوع را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: یک ۱ میلیون خانوار از منابع طبیعی بهره برداری می‌کنند که برنامه ریزی داریم خود آنها نیز از منابع طبیعی حفاظت کنند.

معاون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد: در سازمان جنگل‌ها حفاظت اولویت اول است.

افراسیابی در خصوص پرونده‌ها نیز گفت: همه مخربین را نمی‌توان در یک گروه قرار داد چون وزن تخلف و نوع تخلف متفاوت است.

وی تصریح کرد: زمین خوار به دلیل دست درازی به بیت المال باید محکوم شود. رئیس سازمان به جهرم دعوت شده بود و به روستایی نیز دعوت شد اما بحث این بود که در این حوزه آبخیز طرح کاداستر اجرایی نشده و باید اجازه داد گروهی برای بررسی وضعیت به منطقه بیایید که امروز به استان فارس وارد شدند.

وی یادآور شد: موضوع ما وجود چتر حمایتی برای زمین خواران نبود بلکه موضوع نگرانی بهره برداران واقعی است که سخن رئیس سازمان برای حقی است که مردم دارند.

معاون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد: عده‌ای معتقد بودند که برای بهره برداری قانونی با موانع مواجه شدند و رئیس سازمان فقط گفتند چند روز این موارد پیگیری نشود و دستور موقت دادند.

وی تصریح کرد: در عین حال رئیس شهرستان جهرم استعفا نداده است.

افراسیابی افزود: بخش کوچکی از فیلم پخش شده و اگر فیلم کامل مشاهده شود به طور حتم نظرات تغییر می‌کند.

معاون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع ادامه داد: اقدامات انجام شده در سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به طور کامل طبق قانون است و موضوع بهره برداری قانونی و حفاظت مشارکتی نیز قانونی است.

افراسیابی یادآور شد: رویکرد حفاظتی رئیس سازمان مشخص است و اولین کار ما مالکیت دولت است. رفتن به منطقه سیمکان از برنامه‌های سفر نبود و در آخرین زمان حضور در شهرستان جهرم موضوع رفتن به سیمکان مطرح شد.

وی تاکید کرد: با دادستان و فرماندار جلسه داشتیم و به طور حتم طبق قانون عمل می‌شود.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی فارس نیز گفت: امروز با همکاری رسانه‌ها آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها به ۴۰۰ هکتار رسیده است.

مهرزاد بوستانی افزود: برنامه ریزی منابع طبیعی به گونه‌ای است که باید تمامی جامعه را در نظر داشته باشیم.

وی یادآور شد: به دعوت نماینده جهرم به منطقه سیمکان رفتیم و هرگونه بحث و سوال و جواب مربوط به همان منطقه و با توجه به شرایط خاص منطقه و مردم بوده که به دستور رئیس سازمان گروه کارشناسی به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس تاکید کرد: این توقف برای چند روز تا زمان رسیدن گروه کارشناس بود که امروز نیز این گروه در فارس هستند.

بوستانی افزود: به طور حتم با زمین خواران بیشتر از گذشته برخورد می‌شود.

وی در خصوص استعفا نیز گفت: مدیر شهرستان تا این لحظه استعفا نداده اما فرمانده یگان حفاظت استعفا داده که بر اساس شرایط تصمیم گیری می‌شود.

بوستانی ادامه داد: طی سه سال گذشته ۸۳۰۰ مورد برخورد با متخلفین داشتیم که ۳ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی در حال پیگیری تصرفات است.

مهر

انتهای پیام/

نظرات بینندگان