کد خبر: ۱۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

کتاب «مهنا» در سالگرد شهید دوران رونمایی می‌شود

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران از انتشار و رونمایی کتاب «مهنا» در سالگرد شهید دوران خبر داد و گفت: این کتاب به زندگی و شهادت شهید عباس دوران می‌پردازد.
به گزارش شیرازه، امیرسرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران گفت: به پاس شجاعت‌های خلبان شهید عباس دوران و تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه مهنا و نیز ماندگاری و بهره‌وری از متن نمایشنامه مهنا برای گروه‌های هنری سراسر کشور این نمایش‌نامه توسط نشر «بوی باران» به صورت کتاب منتشر و 30 تیرماه در سالگرد این شهید رونمایی می‌شود. 

 نمایش مهنا به زندگی خلبان شهید عباس دوران می‌پردازد و از سال 95 تا اردیبهشت 97 بر صحنه نمایش حضور داشته و به گفته نویسنده و کارگردان این نمایش موفق شده 10 هزار مخاطب را در میان اقشار مختلف جامعه را پوشش دهد. 

همچنین این اثر به قلم و کارگردانی بهرام میرزایی در بخش‌های بهترین بازیگر مرد، زن، موسیقی، طراحی لباس، متن  و اثر برتر هشتمین جشنواره میثاق 97 شود و در هفته هنر انقلاب فارس نیز از این اثر تقدیر شد.

بهرام میرزایی،نویسنده اثر نیز در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: مهنا در ابتدا به صورت نمایش اجرا شد و روایت زندگی شهید عباس دوران از زبان همسرش است که از زمان حال شروع می‌شود پس از آن به مرور خاطرات آغازین زندگی شخصی شهید دوران با همسرش تا زمان شروع جنگ، شهادت و بعد از آن می‌پردازد.

 و ی افزود: تلاش شده که این اثر از خاطرات مستند خانواده شهید دوران، کتب چاپ شده و فیلم‌های منتشر شده انتخاب شود و با نگاهی نو و جدید بیان آن خاطرات و پیوندش با مسائل اجتماعی امروز به کار برده شود.

تسنیم

انتهای پیام/


نظرات بینندگان