کد خبر: ۱۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تاثیر 7درصدی حوادث رانندگی بر درآمد ناخالص ملی/ فارس همچنان در رتبه اول تلفات جاده‌ای

لنکرانی گفت: گرچه در سال 97 آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی در فارس بیش از 8درصد کاهش یافت اما همچنان در آمار تلفات جاده‌ای پیشتاز هستیم.

به گزارش شیرازه، کامران باقری لنکرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه‌های جدید کاهش مرگ‌ومیر ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در سیاست‌های کلی کشور جایگاه برجسته‌ای ندارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش خطوط حمل و نقل‌ریلی، چالش ناشی از حوادث رانندگی نزدیک به 7 درصد بردرآمد ناخالص ملی تاثیر منفی داشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با حجم بالای مصرف الکل و مواد مخدر در حین رانندگی، شناسایی بیش از 3 هزار نقطه راه‌های پر خطر و نیز برخورداری از مدیریت و فرماندهی واحد در کاهش تصادف رانندگی تاثیر بسزایی دارد.

لنکرانی افزود: بر اساس آخرین آمار مرگ‌ومیر حوادث رانندگی و ترافیکی در استان فارس در سال 97 بیش از 8.2 دهم درصد کاهش یافته‌ و دراین راستا فارس رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌ است. اما همچنان به لحاظ تعداد فوتی‌ها در سال 97 با بیش از هزار و 397 فوتی رتبه نخست کشور را دارد و پیشتاز است. در سال 96 نیز هزار و 478 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل سال 2011 تا 2020 میلادی مصادف با سال 89 تا 99 هجری شمسی را به عنوان دهه کاهش حوادث ترافیکی نامگذاری کرده که نشان از اهمیت مقابله با این گونه حوادث مرگبار است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در جریان سیل اخیر درکشور 76 نفر و نیز در ایام تعطیلات نوروز 860 نفر در حوادث ترافیکی فوت کرده‌اند که با احتساب این تعداد 33 درصد کاهش مرگ و میر را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

لنکرانی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی 16 هزارو984 نفر در سال 96 و 17 هزار و 984 نفر در سال گذشته براثر حوادث رانندگی و 367 هزار و 440 نفر در سال گذشته و 335 هزار و 995 نفر در سال 96 در کشور مصدوم شده‌اند.

وی اظهارداشت: عامل دیگر مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده و در این مورد 27 درصد مرگ و میر در استان فارس و 24 درصد در سطح کشور بر اثر سرعت غیر مجاز و نداشتن کلاه ایمنی است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصرف الکل توسط رانندگان را یکی از دلایل بروز حوادث ترافیکی اعلام و لزوم برخورد جدی با اینگونه افراد را یادآور و متذکر شد: خوشبختانه به واسطه اقدامات اجرایی شده، با کاهش 60 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در تصادفاتی که در فاصله 30 کیلومتری شهرها حادث می شود مواجهیم .

لنکرانی خاطرنشان کرد: مقرر شده اداره‌کل راه و شهرسازی فارس با همکاری شهرداری شیراز نسبت به رفع موانع ترافیکی در کمربندی اقدام کند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان