کد خبر: ۱۲۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

راه اندازی اولین مرکز فرآوری و بسته بندی خاویار فارس در استهبان

اولین مرکز فرآوری و بسته بندی خاویار در استان فارس در استهبان راه اندازی شد.
به گزارش شیرازه، مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: این منطقه با اینکه دارای شرایط مطلوب و مستعد برای تولید و پرورش گونه های آبزی در بخش آبزی پروری برخورداراست اما نتوانسته از مزیت های بی نظیر صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به شیلات به منظور ایجاد ارزش افزوده برای این گونه ارزشمند بهره ببرد. 
اعیان منش افزود: این مزرعه می تواند خاویار تولیدی خود را بسته بندی نماید و طبق ضوابط بهداشتی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.
وی گفت: این مزرعه دارای یازده هزار ماهیست که گونه های ماهیان آن فیل ماهی، سیبری، استرلیاد، قره برون و ازون برون است و ارزش ریالی این ماهیان بر اساس خاویار تولیدی از بیش از دو میلیارد ریال است که برای بیش از 10 نفر شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: میزان بهره برداری گوشت ماهیان خاویاری در استان فارس 75 تن است که در این مزرعه 45تن در حال تولید است که پس از بهره برداری قادر است گوشت و خاویار تولیدی خود را بصورت بسته بندی و به همراه ارزش افزوده وارد بازار نماید.
مسئول صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استهبان افزود: کمبود صنایع تبدیلی مرتبط با این محصول در کنار مزرعه پرورش باعث شده بود تا با انتقال این محصول ارزشمند و مفید به دیگر کارخانجات بسته بندی از کیفیت این محصول کاسته شود.
قانعی ادامه داد: فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی دارای مزیت های فراوانی است که حفظ کیفیت محصول و جلوگیری از فسادپذیری از جمله آنها است.
گفتنی است مزرعه ماهیان استهبان که در 200 کیلومتری شیراز و در 60 کیلومتری استهبان وجود دارد استحصال خاویار از گونه فیل ماهی 10 تا 12 ساله انجام می شود.
راه اندازی اولین مرکز فرآوری و بسته بندی خاویار فارس در استهبانراه اندازی اولین مرکز فرآوری و بسته بندی خاویار فارس در استهبان


راه اندازی اولین مرکز فرآوری و بسته بندی خاویار فارس در استهبانراه اندازی اولین مرکز فرآوری و بسته بندی خاویار فارس در استهبان

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان