کد خبر: ۱۳۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

40 مدرسه جهرم باید خراب یا بازسازی شوند

رئیس آموزش و پرورش جهرم گفت: در این شهرستان به دلیل مشکلات فنی و ساختمانی باید 40 مدرسه خراب یا بازسازی شوند.
به گزارش شیرازه، مهدی نیکفر رئیس آموزش و پرورش جهرم سه‌شنبه در مراسم تکریم خیرین حوزه آموزش وپرورش شهرستان جهرم افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم در حوزه عمرانی عقب مانده است و وقت بسیاری از مدیران مدارس ما به دلیل این عقب‌افتادگی تلف می‌شود.

وی بیان کرد: اداره آموزش و پرورش جهرم برای جبران این نقایص در سه بخش تخریب و بنای فضاهای آموزشی، تجهیز مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی از خیرین تقاضای همراهی می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش جهرم گفت: در این شهرستان ۳۲ هزار دانش‌آموز و ۵هزار معلم داریم که بیش از ۲هزار نفر از همکاران ما بازنشسته می شوند و ما برای این تعداد دانش آموز با کمبود نیرو مواجهیم.

نیکفر بیان کرد: در بخش زیرساخت‌هایی چون آب، برق، گاز نیز مدارس شهرستان جهرم با مشکلات جدی مواجهند و البته برخی از مشکلات مجوزها به ما بازمی‌گردد.

** دولت پروژه‌های خیّرساز را تمام می‌کند

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم نیز در این جلسه گفت: خیرین همواره در کنار دولت بوده‌اند و با روحیه مضاعف در خط مقدم امور خیر و عام‌المنفعه هستند.

علیرضا صحراییان افزود: با توجه به قانون بودجه ۹۸ اگر خیّری همت کند و پروژه‌ای را آغاز کند و تا ۴۰ درصد کار را پیش ببرد، دولت کمک می‌کند و این پروژه را به اتمام می‌رساند.

وی اظهار کرد: انقلاب بزرگی در حوزه مدرسه‌سازی و مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی به همت خیرین این حوزه و سازمان‌های مردم‌نهاد، در شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار جهرم با بیان اینکه ۴۸ سازمان مردم‌نهاد در شهرستان جهرم ثبت شده است، ابراز کرد: در شهرستان یک انگیزه و انرژی خاصی برای انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه به وجود آمده که منشأ اثرات خیر بسیاری است.

حمید رضازاده، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس نیز در این جلسه گفت: نیاز است اداره آموزش و پرورش برنامه ۵ سال آینده را طوری تدوین کند تا هیچ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان جهرم وجود نداشته باشد.

در این مراسم از سه مجموعه مدرسه ساز جهرم شامل مؤسسه نیک‌اندیشان توسعه فرهنگ (ناتف)، خیرین مدرسه‌ساز و خیرین مدرسه یار، تقدیر شد.

ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان