کد خبر: ۱۳۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس رخ داد؛

اختلاف آموزش و پرورش و بهزیستی بر سر پیش‌دبستانی‌ها

یکی از دستورکارهای جلسه شوراي آموزش و پرورش استان یکپارچه‌سازی امور پیش‌دبستانی‌ها بود که مورد اختلاف بین آموزش و پرورش و بهزیستی قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، جلسه شوراي آموزش و پرورش استان فارس در استانداری برگزار شد که یکی از دستورکارهای آن ساماندهی و یکپارچه‌سازی امور مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها بود که مورد اختلاف بین آموزش و پرورش و بهزیستی قرار گرفت.

علي‌عسكر نجفي، مديركل آموزش و پرورش فارس در این جلسه با اشاره به وجود بيش از ٥٠ هزار نوآموز در مراكز پيش دبستاني استان، گفت: امروز بيش از ٧٠ درصد مهدهاي كودك فارس توسط اداره‌كل بهزيستي استان اداره مي‌شود كه طي سال‌هاي اخير هم به لحاظ كمي و هم كيفي افزايش يافته است .

جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به مواد قانونی تصریح کرد: آموزش از بدو تولد تا سه سالگی به بهزیستی سپرده شده است و از 4 سالگی به بعد باید تحت نظر آموزش و پرورش باشد.

سید مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز با بیان اینکه هزار و 130 مهدکودک و پیش‌دبستانی با 52 هزار کودک در فارس تحت نظر بهزیستی اداره می‌شود، گفت: در حال حاضر ٦٧٠ مهدروستايي در استان وجود دارد و اين اداره‌كل موظف به ارائه يك وعده غذاي گرم به همه كودكاني است كه در مهدهاي حاشيه و روستاها مشغول به تحصيل هستند .

وی اظهار کرد: در سال 58 با تاسیس سازمان بهزیستی آموزش کودکان زیر 7 سال به بهزیستی واگذار شد که سال ٩٥ در پي اعتراض آموزش و پرورش قانوني مصوب شد كه نگهداري كودكان در مراكز مهدها تا سه سالگي توسط بهزيستي انجام می‌شود و سه تا شش سالگي هم آموزش و پرورش و هم بهزيستي مي‌توانند متولي اين كار باشند .

لطفی‌پور، یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش و عضو هیات موسسین مدارس غیرانتفاعی به برگزاری جشن‌های غیرملی در برخی مهدکودک‌ها انتقاد کرد که موسوی ضمن رد برگزاری چنین جشن‌هایی در مهدکودک‌های زیر نظر این نهاد گفت: اگر مورد خاصی گزارش شود پیگیری و برخورد می‌کنیم.

رحیمی، استاندار فارس با بیان اینکه شوراهای محلی جایی است که مشکلات ملی را به صورت محلی حل کند، خواستار آن شد که هریک از مدیران بهزیستی و آموزش و پرورش مدارک و مستندات خود را به دفتر حقوقی استانداری فارس تحویل دهند تا نتیجه بررسی‌های کارشناسی در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

در ادامه جلسه بلاغی، مدیرکل آموزش و پرورش ششده و قره بلاغ با اشاره به آسیب‌های اجتماعی فراوانی که در این منطقه وجود دارد، خواستار توجه و ارائه امکانات آموزشی بیشتر به مردم این منطقه شد و افزود: در این منطقه 18 مدرسه با سن 40 سال وجود دارد که باید بهسازی شوند. همچنین 19 کلاس درس کمبود داریم.

وی بیکاری جوانان پس از گرفتن دیپلم را موجب بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم نیمی از دانش‌آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای سوق دهیم اما کمبود تجهیزات آموزشی در هنرستان ها مانع بزرگی بر سر مهارت‌آموزی دانش آموزان است.

احمد احمدي‌زاده، معاون سياسي امنيتي استانداري فارس نيز خاطرنشان كرد: استفاده از اساتيد در قالب يك كميته روانشناختي براي رسيدگي به مسائل مناطق آسيب خيز از جمله ششده و قره بلاغ را در دستور كار قرار داده‌ايم.

معافيت مدارس غير دولتي از پراخت عوارض، بررسي مسائل و مشكلات مراكز پيش دبستاني كه تحت پوشش بهزيستي اداره مي‌‌شوند، رسيدگي به مدارس ششده و قره بلاغ و بررسي طرح مردم نهاد آموزش عمومي ويژه دانش آموزان استان از دستور كارهاي اين جلسه بود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان