کد خبر: ۱۳۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تاکید فعالان فرهنگی دانشجویی؛

باید برای مقابله با اینکونه دهن کجی های ضد فرهنگی در شیراز مواجهه انقلابی صورت پذیرد

آیا مدیران ارشد اداره ارشاد استان وظیفه خود در قبال حمایت از فیلم های ارزشی را انجام داده اند که اکنون برای فیلم های اروپایی فرش قرمز پهن می کنند؟
به گزارش شیرازه، مدیر فرهنگی و هنری بسیج دانشجویی فارس گفت: طی سال گذشته موارد متعددی از برنامه های مسئله دار در سطح شیراز رخ داده است که نگرانی های مردم انقلابی شبراز را بر می تابد .و آخرین آن اکران فیلم های مساله دار اروپایی در شیراز آن هم با عنونا هفته فیلم اروپایی. فرهنگ سینمایی که دنباله رو فرهنگ غرب باشد بی شک از اینکه یک فیلم غربی در سینماهای ما اکران شود و در کشور ما به مردم و ارزشهای مردم توهین شود ذوق زده و هیجان زده خواهد بود. 

اسماعیلی در مصاحبه با خبرنگار بسیج دانشجویی فارس گفت:باید این سوال را از آقای سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  پرسید که آیا حاضر است به همراه خانواده اش  در سینما حضور یابد و یکی از فیلم های مسئله دار اروپایی که این روز ها در شیراز اکران میکرده را ببیند؟

وی با انتقاد از بی تفاوتی مسئولین فرهنگی و هنری استان نسبت به بروز این مسائل در شیراز گفت: بارها اتفاقاتی همچون در شیراز رخ داد و در سایه این بی تفاوتی مجددا و شدید تر و قبیح تر از قبل تکرار شد. دیگر زمان آن رسیده که برای جلوگیری از این اتفاقات فکر اساسی کرد. باید برای مقابله با اینکونه دهن کجی های ضد فرهنگی  در شیراز مواجهه انقلابی صورت پذیرد
کسانی که برای اکران فیلم های مسئله دار در شیراز دست از پا نمی شناسند برای حمایت از فیلم های ارزشی، روضه نداریم و نمی توانیم سر می دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده هنر ارم شیراز در ارتباط با اکران فیلم های مسئله داربه مناسبت هفته اکران فیلم های اروپایی نیز گفت: استحاله فکری دست اندرکاران فرهنگ و سینمای کنونی توسط نفوذ فرهنگی غرب ، اصلی ترین علت بروز چنین اتفاقات تلخ هنری در شیراز است. 

صابر درخشان در مصاحبه با خبرنگار بسیج دانشجویی فارس گفت: قانون نانوشته حاکم بر فضای فرهنگ و هنر شیراز حکایت از بی اعتنایی به ارزشها و تسلیم محض فرهنگ غربی  دارد .

وی خاطر نشان شد: کسانی که برای اکران فیلم های مسئله دار در شیراز دست از پا نمی شناسند برای حمایت از فیلم های ارزشی، روضه نداریم و نمی توانیم سر می دهند.
هیچ یک از مسئولین فرهنگی استان حاضر نیستند خانواده خود را پای تماشای چنین فیلم های غیر اخلاقی بنشانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده هنر سوره شیراز نیز گفت: دست های پشت پرده هنر در شیراز به دنبال انحراف هویت اصیل شیراز در این عرصه را دارند. وقایع اخیر ناظر بر این موضوع است . سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان اکران فیلم های مسئله دار به بهانه هفته اکران فیلم های اروپایی  باشد. جای سوال است که آیا مدیران ارشد اداره ارشاد استان وظیفه خود در قبال حمایت از  فیلم های ارزشی را انجام داده اند که اکنون برای فیلم های اروپایی فرش قرمز پهن می کنند .رضا سجادی با انتقاد از در اختیار قرار دادن ظرفیت برخی از  سینما های کشور در هفته جاری به اکران فیلم های اروپایی  آن هم با مضامین خلاف عرف و فرهنگ ایرانی گفت : هیچ یک از مسئولین فرهنگی استان حاضر نیستند خانواده خود را پای تماشای چنین فیلم های غیر اخلاقی بنشانند . بی شک باید جلوی تکرار چنین وقایعی را گرفت.

دانشجویان برای مقابله با برنامه های هنجار شکن در سطح شیراز راه گشایی کنند .
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: آنقدر نگاه  ذلیلانه به غرب در بعضی از مسئولان ما دیده می شود که برای شناساندن مشاهیر خودمان همچون سعدی و حافظ  به جهانیان نیز دست به دامن برنامه هایی همسو با فرهنگ غرب  همچون خوانندگی زنان می کنند. 

صالحی در مصاحبه با خبرنگار بسیج دانشجویی فارس، ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به برنامه های هنجار شکن ادبی و هنری در شبراز،اکران فیلم های اروپایی با محوریت ترویج فساد اخلاقی و بی بندوباری خانوادگی در شیراز به بهانه هفته اکران فیلم های اروپایی دهن کجی برنامه ریزی شده به فرهنگ دینی و ملی مردم ایران و شیراز بود. بی تفاوتی در برابر چنین رخداد هایی بستر تکرار آن را فراهم خواهد کرد دانشجویان برای مقابله با برنامه های هنجار شکن در سطح شیراز راه گشایی کنند.
 

نظرات بینندگان