کد خبر: ۱۳۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

حضور سپاه پاسداران در کنار آموزش و پرورش ارزشمند است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز ائتلاف آموزش و پرورش با سایر ارکان نظام انقلاب اسلامی ضروری است بر همین اساس حضور سپاه پاسداران در کنار آموزش و پرورش یک اصل ارزشمند است.
به گزارش شیرازه، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر نجفی در جمع مسئولین سازمانهای بسیج فرهنگیان سراسر کشور در شیراز گفت: بیش از ۴ دهه است که گفتمان انقلاب اسلامی دنیا را تحت تأثیر خودش قرار داده و توانسته آثار و نفوذ شایان توجهی در جامعه بین المللی از خودش به جای بگذارد. حاکمیت گفتمانی که توأم با گفتمان انقلابی و استکبار ستیزانه است.

وی با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری بر اصل مقاومت مصرانه و مجدانه برای تبیین استراتژی انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه و نظام بین الملل، گفت: برای رسیدن به آن اهداف متعالی، باید نگرش عناصر و ارکان مؤثر و دخیل در تحکیم پایه‌های نظام و انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر قرار گیرند و این موضوع در آموزش و پرورش به عنوان اجتماعی‌ترین دستگاه اجرایی کشور اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس رسالت آموزش و پرورش را پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی دانست که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب مصرانه بایستد و تمام تلاش خودش را به عمل بیاورد.

وی گفت: امروز ائتلاف آموزش و پرورش با سایر ارکان نظام و انقلاب اسلامی بیش از پیش ضروری و اجتناب ناپذیر است و بر همین اساس حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار آموزش و پرورش در مأموریت‌های محوله به عنوان یک اصل ارزشمند و اساسی مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان از سال ۸۲ شاهد در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگی بین سپاه و آموزش و پرورش، گفت: در سازمان بسیج دانش آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش آموزان ایجاد کرده است.

نجفی با اشاره به اینکه از نگاه آموزش و پرورش حضور بسیج فرهنگیان در بدنه آموزش و پرورش یک فرصت است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم به اهداف خودمان نزدیک شویم گفت: معتقدیم این حضور مؤثر، مقوّم و تحکیم بخش پایه‌های نظام و افزایش دهنده سرمایه‌های اجتماعی است و اعتماد بیش از پیش مردم را به ساختارها و سیستم سیاسی کشور حاصل می‌کند.

وی با اشاره پتانسیل جمعیتی آموزش و پرورش فارس برای خدمت رسانی به مردم، گفت: فارس با قریب به ۹۰۰ هزار دانش آموز، قریب به ۱۳۰ هزار نیروی انسانی شاغل و بازنشسته، بیش از ۹۰۰۰ واحد آموزشی و بیش از ۴۲ هزار کلاس درس در ۵۹ منطقه، ناحیه و شهرستان در کشور با فاصله زیاد نسبت به استان‌های دیگر در رده اول قرار دارد.

وی با اشاره به همکاری در همه رده‌ها و سطوح سازمانی بین مسئولین آموزش و پرورش استان و مسؤولین کانون‌های بسیج فرهنگیان، گفت: ما در هر آموزش و پرورش استان یک کانون بسیج فرهنگیان داریم یعنی ۵۹ کانون بسیج فرهنگیان امروز در استان فارس فعال هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در تشریح استراتژی‌های آموزش و پرورش فارس که در ارتباط مستقیم با بسیج فرهنگیان است گفت: اولین، مهمترین و اساسی‌ترین برنامه‌ای که امروز در دستور کار داریم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی گفت: گمشده امروز ما تربیت است چرا که ما امروز شهروندان ماهر تربیت نمی‌کنیم، مهارت‌های اجتماعی در نزد دانش آموزان ما تقویت نمی‌شوند و خروجی‌های آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی توانمند نیستند، لذا امروز می‌بینیم بسامد آسیب‌های اجتماعی حتی در نزد دانش آموزان و فرزندان ما هم بالا رفته و خطرات بسیاری جامعه را تهدید می‌کند که این به خاطر نگاه تک بعدی و تک محوری ما به تعلیم و تربیت بوده است.

وی گفت: انتظار داریم در این همایش راهکارهایی در راستای ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین ارائه نمائید همچنین با توجه به اینکه نشاط و سرزندگی لازمه تربیت صحیح است امیدواریم راهکارهایی برای با نشاط سازی مدارس که مبتنی بر اصول و ارزشهای دینی انقلابی و اسلامی ماست ارائه گردد.

نجفی با اشاره به دفاع جانانه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان در هفته معلم گفت: دشمنان سعی دارند آموزش و پرورش را بی محتوا و از مردم جدا سازند و دفاعی که ایشان از آموزش و پرورش نمودند بیانگر این نکته است که آموزش و پرورش به رسالت خود پایبند بوده و اقداماتی که در این چهل سال انجام داده است اقدامات کوچکی نبوده اما کافی هم نبوده و باید این اقدامات سرعت و شتاب بگیرد و سند تحول بنیادین را بصورت تمام و کمال اجرایی کنیم.

وی گفت: ما در استان فارس در حال بومی کردن این سند هستیم و برش استانی سند را تدوین کرده‌ایم که طی روزهای آینده به عنوان برنامه‌ای که در دستور کار مدیران مدارس و مناطق و تمام عوامل آموزش و پرورش استان است، از آن رونمایی خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: برداشتن محکم گام دوم انقلاب که سفارش مقام معظم رهبری و تبیین استراتژی آینده نظام اسلامی است از جمله برنامه استراتژیک است که باید محکم برداشته شود و همانگونه که ایشان فرموده‌اند این هم بر دوش جوانان و نوجوانان ماست لذا آموزش و پرورش خطاب اول ایشان در این مأموریت است لذا باید حضور جوانان و نوجوانان را در عرصه‌های مختلف تقویت و تحکیم کنیم و به آنان مجال ورود و فرصت بدهیم همانگونه که در طول دوران دفاع مقدس این کار را کردیم و نتایج مثبت آن را دیدیم.

نجفی با تاکید بر اینکه هیچوقت از اعتماد به جوانان ضرر نکرده‌ایم گفت: آموزش و پرورش باید تسهیل کننده حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف باشد و این هم از طریق بها دادن به آنان و تقویت تشکلهای دانش آموزی و فراهم نمودن زمینه‌های حضور و بیان مباحث سازنده بصیرتی و تربیتی در نزد جوانان و نوجوانان میسّر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: امروز مطالبات فرهنگیان واقعیتی است که وجود دارد و فرهنگیان انتظار دارند به مطالباتی که به لحاظ معیشتی و مسائل مختلف دارند توجه شود، آنان از تبعیض‌ها ناراحت و نگرانند، لذا در آموزش و پرورش استان فارس با تشکیل خانه تشکل‌های فرهنگی ۶ تشکل رسمی فرهنگیان را از تمامی گرایش‌های سیاسی در بدنه آموزش و پرورش پذیرفته‌ایم و جلسات کارشناسی خوبی با آنان تشکیل شده و دیدگاه‌های آنان را شنیده‌ایم و نظراتمان را به آنان منتقل کرده و اعتمادشان را جلب نموده‌ایم که در این عرصه بسیج فرهنگیان کمک بسیاری به ما نموده است.

سرهنگ کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان نیز در سخنانی با اشاره به عنوان شدن بحث بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اظهار امیدواری نمود: بسیج فرهنگیان به ویژه در مقطع چهل سالگی انقلاب که همراه شده است با بیانیه گام دوم انقلاب و راهبردها و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری برای چهله دوم انقلاب تبیین کرده‌اند بتواند در سرتاسر کشور در جهت پیشبرد اهداف تبیین شده در بیانیه گام دوم بیش از پیش نقش آفرینی کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس در خصوص برگزاری این نشست گفت: اولین نشسته فصلی مسئولین سازمان‌های بسیج فرهنگیان سراسر کشور با حضور رؤسای سازمانهای بسیج فرهنگیان ۳۱ استان کشور به مدت دو روز در تالار ملاصدرای مجموعه آموزشی رفاهی فرهنگیان شیراز برگزار می‌گردد.

محمد علی شیبانی افزود در این نشست دکتر مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور به همراه معاونین این سازمان به تشریح و تبیین سیاستهای کل سازمان بسیج فرهنگیان پرداخته و در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان از جمله طرح بزرگ اعتلای بسیج فرهنگیان با مسئولین بسیج فرهنگیان استان‌های سراسر کشور به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

شیبانی در خصوص برنامه‌های بسیج فرهنگیان استان فارس نیز گفت: سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری جشنواره‌های ورزشی، علمی و برپایی اردوهای فرهنگی را در دستور کار خود دارد که با همکاری و تعامل خوب مدیرکل آموزش و پرورش استان در حال پیگیری یا اجرا می‌باشند./ مهرنیوز

نظرات بینندگان