کد خبر: ۱۳۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس مطرح کرد:

فقر اقتصادي و اجتماعي از علل بازماندن از تحصيل در فارس

رحیمی گفت: امروز بايد بر روي موضوع انگيزه و انگيزه‌ها كار كرد تا شاهد بهبود وضعيت سواد آموزي در استان باشيم.

به گزارش شیرازه، عنايت‌الله رحيمي در جلسه شوراي سواد آموزي استان فارس كه با حضور معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور برگزار شد، تأکید کرد: اگر امروز بر موضوع انگیزه و انگیزه ها تمرکز کنیم، شاهد بهبود وضعیت سوادآموزی در استان خواهیم بود.

وی با تصریح بر اینکه دانايي سنگ زيربناي توسعه هر جامعه‌اي است كه مسير آن از علم و دانش مي‌گذرد، به مقايسه آمار جامعه باسواد ايران پيش و پس از انقلاب پرداخت و افزود: بعد از انقلاب شتاب بالايي در امر سواد آموزي با توجه به اهداف ترسيم شده، ايجاد شد.

استاندار فارس با بيان اينكه بيش از ٩٤ درصد افراد امروز جامعه باسواد هستند و فارس نيز در اين زمينه از ميانگين كشوري بالاتر است، خاطرنشان كرد: بيش از نود و شش درصد گروه هدف(سنين ١٠ تا ٤٩ سال) اين استان باسواد هستند.

رحیمی با خاطر نشان کردن اینکه كمال گرايي در نهاد انسان‌ها نهفته است كه هدايت آن براي رسيدن به اين مهم از دانش مي‌گذرد، مؤلفه و مقوله‌هاي زیادی را بر امر بيسوادي موثر دانست و تصریح کرد: جامعه ما براي سواد آموزي ارزش بالايي قائل است و اكثر مردم جامعه تحصيل خود و فرزندانشان در اولويت قرار دارد و اگرچه با سختي‌هاي زيادي دست و پنجه نرم مي‌كنند اما براي سواد دار شدن فرزندانشان تلاش مي‌كنند

وی فقر اقتصادي و اجتماعي را يكي از علل بازماندن از تحصيل دانست و گفت: عدم دسترسي به مراكز آموزشي، مهاجرت، جنگ و عدم آينده روشن تحصيلگردگان را از دیگر مؤلفه‌هاي مهم بيسوادي در كشور است.

استاندار فارس با بیان اینکه استفاده از پتانسيل‌هاي علمي، محيطي و اجتماعي می تواند در رفع این نقیصه ها مثمر ثمر باشد، به نحوه سوادآموزی در اوایل انقلاب در جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: مي‌توان با استفاده از امكانات اندك محيطي به آموزش پرداخت.



نظرات بینندگان