کد خبر: ۱۳۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

چهار شهردار شیراز مقصران صد در صدی سیل/ هرگونه اظهار نظر کارشناسی درباره سیل شیراز مداخله در امر قضایی محسوب می شود

دادستان شیراز با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر و اطلاع رسانی در خصوص سیل مداخله در امر قضا به حساب می آید، گفت: شورای شهر شیراز اجازه اطلاع رسانی و ارائه نظر کارشناسی در این خصوص ندارد.
به گزارش شیرازه، دادستان شیراز ظهر امروز یکم تیرماه در جمع خبرنگاران از محاکمه شهردار فعلی و یکی از شهرداران قبلی برای موضوع پرونده سیل شیراز خبر داد و گفت: بر اساس نظر یک هیات سه نفره کارشناسی، قطر لوله خط انتقال سیلاب که در سال 68  طراحی‌ شده توانایی انتقال آب را نداشته که بر همین اساس شهردار وقت 70 درصد مقصر اعلام شده است.

حیدر آسیابی در ادامه با بیان اینکه شهردار فعلی بخاطر عدم لایروبی کانال ذکر شده، 30 درصد مقصر است، اظهار داشت: حکم ابتدایی با اعتراض مواجه شد که مجددا توسط یک هیات پنج نفره بررسی شد.

وی افزود: طبق بررسی های جدید درصد تقصیر هر کدام از شهرداران 25 درصد اعلام شد چرا که لوله خط انتقال آب (ساخته شده بین سال 63 تا 66) به دلیل عدم کارشناسی و اخذ مجوزات مربوطه، مشکل‌ساز شده بود.

دادستان شیراز اظهار داشت: شهردار دیگری که مشکلات موجود را رفع نکرده نیز 25 درصد و نفر چهارم نیز 25 درصد به دلیل عدم بازنگری مطالعات موجود در سال 87 مقصر اعلام شدند.

آسیابی گفت: طبق تحقیقات و بررسی های صورت گرفته تنها شهرداری مقصر اعلام شد که البته رای فعلی قابل اعتراض است.

وی در انتها با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر و اطلاع رسانی دراین خصوص مداخله در امر قضا به حساب می آید، اذعان داشت: شورای شهر شیراز اجازه اطلاع رسانی و ارائه نظر کارشناسی در این خصوص ندارد.
نیلوفر پرتو
نظرات بینندگان