کد خبر: ۱۳۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
در آستانه شهادت امام ششم شیعیان:

فارس میزبان پیکر مطهر ۱۰ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم

در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، استان فارس میزبان پیکر مطهر ۱۰ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم خواهد بود.

به گزارش شیرازه، از میان این شهدا، ۹ شهید متعلق به دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم است که در میان شهدای دفاع مقدس پیکر مطهر شش شهید شناسایی شده و سه شهید نیز گمنام هستند.

 شهیدان کریم مبرز و غلامحسین دادنام در اشکنان لامرد، شهید یک شهید گمنام در پادگان انصارالحجه فسا شهیدان مرتضی فیروزی فرد، کرامت‌الله کاتبی و سیدمحمود موسوی‌نژاد در شهرستان جهرم، و شهید محمدجعفر حاجی ستار در شهرستان استهبان روز شنبه ۸ تیرماه تشییع و تدفین خواهند شد.

شهید آصف امیری مدافع حرم فاطمیون و دو شهیدگمنام در شهرستان شیراز تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

استان فارس میزبان 10 شهید

پیکر مطهر شهدای گرانقدر پنج شنبه ششم تیرماه از طریق فرودگاه شهید آیت الله دستغیب وارد شیراز می شود و روز شنبه هشتم تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در نقاط مختلف استان فارس تشییع و به خاک سپرده می شود.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان شیراز در این باره بیان کرد: پیکر مطهر این شهدای گرانقدر پس از ورود به شیراز به حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) منتقل می شود تا مراسم وداع با پیکر مطهر این شهیدان، بعد از نماز مغرب و عشاء همزمان با یادواره شهدای فاطمیون استان و شهدای محله سلطان آباد شیراز در این حرم مطهر برگزار شود.

علیرضا عسگری بیان کرد: پیکر مطهر این شهدای گرانقدر روز جمعه هفتم تیرماه پس از اقامه نماز از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به سمت خیابان احمدی(شاهزاده قاسم) تشییع و سپس پیکر مطهر شهیدان مرتضی فیروزی فرد، کرامت اله کاتبی و سید محمود موسوی نژاد به شهرستان جهرم، شهیدان غلامحسین دادنام و کریم مبرز به شهرستان لامرد، شهید محمدجعفر حاجی ستار به شهرستان استهبان و یکی از شهدای گمنام به شهرستان فسا برای تشییع و خاکسپاری منتقل می شود.

وی عنوان کرد: در شیراز نیز پیکر مطهر شهید آصف امیری از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون بعد از اقامه نماز جمعه تشییع و در گلزار مطهر شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده می شود و پیکر دو شهید گمنام نیز پس از حضور در مراسم وداع با شهدا که جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود، شنبه هشتم تیر ماه از ساعت ۹ صبح در خیابان شریف آباد، بلوار اتحاد، بوستان شهروند تشییع و تدفین می شود.

استان فارس میزبان 10 شهید

گفتنی است شهیدان مرتضی فیروزی فرد و کرامت اله کاتبی به ترتیب ۲۲ فروردین و ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات های والفجر یک و بیت المقدس در منطقه فکه، شهید محمدجعفر حاجی ستار ۲۶ فروردین سال ۱۳۶۵ در منطقه زبیدات ، شهیدان غلامحسین دادنام و کریم مبرز چهارم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و شهید آصف امیری سال ۱۳۹۶ در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام در سوریه به شهادت رسیدند.


استان فارس میزبان 10 شهید خواهد بود

نظرات بینندگان